Sv: Seriös smutskastning...
(Läst 370 gånger.)Du måste vara inloggad för att skicka mail!
Att David C och hans firma är seriös är en åsikt jag hyser. Jag baserar den på vad jag läst i rättegångsprotokollen och de de övriga dokumenten. Jag tycker innehållet talar ett mycket tydligt språk i det avseendet. Det är min åsikt när det gäller huruvuda firman är seriös. Andra kan ha en annan åsikt, vilket jag påpekade för Mark D.
Att AD är totalt oseriös när det gäller hans verksamhet som expertvittne är också en åsikt baserat på samma material. Det är också en uppfattning som jag delar med domaren som tidigare slängde ut Alex Deas ur rättssalen avfärdad som en simpel "crusader". Det är rätt hårda ord från en domare till någon som utgett sig för att vara expertvittne, kan jag tycka.
Sen, när det gäller efterspelet på RBW så är det min uppfattning att AD borde hållit låg profil efter att ha blivit så kristallklart avfärdad i domstol. Jag uppfattar det som att David C blev provocerad av att AD fortsatte sin verksamhet på RBW men exakt vilken bevekelsegrund David C hade för att lägga upp sin sida om AD hade vet jag självklart inte. Men jag hyser viss förståelse. Det påverkar inte heller min åsikt om huruvida firman som sådan är seriös eller inte, den biten tycker jag som sagt framgår av själva rättegången.
Att jag själv inte kan tänka mig att betala för något i förskott för en Apoc var en åsikt jag hade redan innan jag läst dokumenten från rättegången. Varför tycker jag framgår tydligt av de trådar på RBW som handlar om tveksamheter kring leverans av Apoc'en. Jag kan inte hjälpa att mitt intryck förstärktes av att läsa rättegångsprotokollen och den övriga dokumentationen. Även här kan andra ha en annan uppfattning, uppenbarligen Anders P. Jag är mer av den försiktiga typen.
Som jag får det till handlar det om tre saker:
Rättegången övertygar mig om att David C är seriös och att Alex D inte är det (i den kontexten).
Efterspelet kan jag vara mer tveksam till, men jag kan förstå om David C kände sig provocerad av AD.
Köpa Apoc mot förskott är jag tveksam till mht det som framgått på RBW om hur löften inte infriats.
Dessa är alltså mina åsikter baserade på att ha läst samtliga tillgängliga dokument och att ha följt trådarna angående rättegången och Apoc på RBW.
mvh /nils
«TILLBAKA
Svara på detta inlägg
Vi ber dig följa de riktlinjer som beskrivs under Netiquette. Rubrik:
Svar: