Namn: Lösen:

Återhämtning efter långvarig DCS omöjlig?

(Läst 752 gånger.)

Du måste vara inloggad för att skicka mail!

DCS typ 2 ska tydligen vara en inflammation i hjärnan.
Har nu haft dessa symptom i snart ett år efter olyckan.

Jag vet att det kan vara permanent men jag vill ändå försöka att hjälpa till med återhämtningen och kanske få en chans att bli frisk då dykning är min stora passion och känner ingen lust att lägga av.

Jag har expempelvis läst om att träning, kost med sallad o fisk och kallduschar kan motverka inflammationer.

Det svåraste av allt blir att ändra kost.

Ipren då? Ska jag äta ipren varje dag? Vad mer kan jag göra? Alla tips mottages gärna, jag är inte redo att släppa dykningen så lätt...

1. Ålder och kön
32, man

2. Symptom

a) Vilka symptom finns?
För tillfället känns det som att jag går på en kudde med höger fot.

b) När började symptomen?
Oktober 2020

c) Har symptomen förändrats sedan de började?
Ja, har haft minskad känsel på huvudets topp, svaghet i höger lillfinger, minskad känsel i höger lillfinger, illamående höger sida av kroppen

d) Har du haft någon liknande episod av symptom tidigare i livet?
Ja, i augusti 2020

e) Finns det någon faktor som ökar symptomen?
Symptomen fluktuerar över tid och under dygnet. Ibland kan jag ha symptom konstant i en månad för att i nästa vara symptomfri(eller nästan symptomfri)

g) Feber?
Nej
h) Har någon i din närhet (haft) liknande symptom?
Inte relevant

3. Har du några kända sjukdomar?
Nej
4. Har du tidigare haft några sjukdomar? Skador? Operationer?
Nej
5. Tar du några läkemedel (inkl. receptfria)? Eller kosttillskott?
Nej
6. Röker du?
Slutat röka 8 augusti 2021
7. Allergier?
Nej

Foto saknas
Dominik Kalinski 2021-08-31 22:56:59
14 postningar

mail 

Du måste vara inloggad för att skicka mail!

Visa alla svar

Huvudinlägg Återhämtning efter långvarig DCS omöjlig? Dominik Kalinski 2021-08-31 22:56
svara Sv: Återhämtning efter långvarig DCS omöjlig?Johan Pettersson2021-09-01 09:27
svara Sv: Sv: Återhämtning efter långvarig DCS omöjlig?Dominik Kalinski2021-09-01 14:31
svara Sv: Återhämtning efter långvarig DCS omöjlig?Erik Rådström2021-09-01 10:44
svara Sv: Sv: Återhämtning efter långvarig DCS omöjlig?Dominik Kalinski2021-09-01 14:25
svara Sv: Återhämtning efter långvarig DCS omöjlig?Torbjörn Gylleus2021-09-02 16:06
svara Sv: Sv: Återhämtning efter långvarig DCS omöjlig?Rikard Carlsson2021-09-10 06:55

«TILLBAKA

Svara på detta inlägg
Vi ber dig följa de riktlinjer som beskrivs under Netiquette. Rubrik:

Svar: