Namn: Lösen:

Sv: backplate skillnad mellan dom olika tillver.

(Läst 207 gånger.)

Stäng »

Du måste vara inloggad för att skicka mail!
Anmäl detta inlägg till våra moderatorer
Hej,

97,32% av alla plattor funkar utmärkt för dykning och skillnaden mellan kända märken är små. Det finns trots detta några saker du bör se upp för enligt mig. Se till att plattan har hål för bultarna och inte någon typ av slitsar. Den varianten förekommer på enklare märken och blir till slut en svag punkt i plattan, oftast på det nedersta hålet i plattan. Designmässigt tycker jag skillnadderna är små. Det finns extra långa varianter och specialvarianter för RB osv. Men för en normalskapt person funkar standard. Om du vill vara säker på att köpa en platta som håller för resten av livet rekommenderar jag Agir eller Halcyon.

Angående material så är 3mm stål det vanligaste, jag har själv en sådan och tycker den duger till all form av dykning. Aluminium bör du undvika om du ska ha den i sverige då den inte är lika stadig och har för låg vikt. Det finns även 6mm stålplattor för den som vill ha extra vikt.

Daniel Mattila
Daniel Mattila
2019-12-12 08:21:14
772 postningar

mail 
Stäng »

Du måste vara inloggad för att skicka mail!

Visa alla svar

Huvudinlägg backplate skillnad mellan dom olika tillver. Jonnie Lund 2019-12-11 21:08
svara Sv: backplate skillnad mellan dom olika tillver.Daniel Mattila2019-12-12 08:21
svara Sv: backplate skillnad mellan dom olika tillver.Jonnie Lund2019-12-12 09:45
svara Sv: backplate skillnad mellan dom olika tillver.Daniel Mattila2019-12-12 12:04
svara Sv: backplate skillnad mellan dom olika tillver.Kristian Ek2019-12-12 15:06
svara Sv: backplate skillnad mellan dom olika tillver.Jonnie Lund2019-12-12 16:02
svara Sv: backplate skillnad mellan dom olika tillver.Jonnie Lund2019-12-13 09:16

«TILLBAKA

Svara på detta inlägg
Vi ber dig följa de riktlinjer som beskrivs under Netiquette. Rubrik:

Svar: