Namn: Lösen:

Bara rent allmämt...2 Uppföljaren.

Du måste vara inloggad för att skicka mail!

-Tack och bock för alla kloka svar!
Innan jag blir personlig vill jag bara förtydliga mej lite (det fanns tydligen luckor i mitt inlägg!)
Jag refererade till mej själv, jag dyker mellan 20-30 dyk per år. Ni som är snabba i matte kan då räkna ut att jag har dykt i ca. 2 år. Innan jag började dyka höll jag på med paragliding, (-heja Thomas Asp!), som oxå är en risk-sport, enligt försäkringsbolagen med ca. 200% överdödlighet. Men det var för lite prylar i den sporten, så jag bytte från millibar till bar. Har även tidigare en viss bar vana...
Varför jag inte gått rescuekursen beror bara på tidsbrist och prioritering, det är roligare med vrak än kakel!

Över till studion;

Tack CeGe, du é klok du! Efter mitt ovanstående förtydligande är vi nog helt överens, eller? Jag har till och med erbjudit min mormor att provköra min chopper, men hon vill bara åka med till Köpenhamn och tatuera sej, -tok kärring! (det é sant, fråga min fru!)

Vidare till Stellan,
Kunde inte skrivit bättre själv (uppenbarligen). Jag har själv sett en del "tokigheter" ute på dykplatser som, tack och lov slutat med ett garv, men som skulle kunnat bli en allvarlig olycka om man nu målar f-n på reggen, eller vad det nu heter.

Varsågod näääästa!
Hej Anneli, Jag håller faktiskt med dej! Det är jättebra att samla på sej kunskap! Det leder mej in på en återkommande åsikt i flera svar nämligen, varför tre cert i stället för ett? Självklart är det mammon som styr, varför skulle annars dykklubbar med självaktning släppa ut halvfärdiga dykare? Jämför på kul med bilskolor, först får man ett körkort som bara gäller högersvängar osv. osv.
Det jag poängterar är erfarenhet, det får man bara genom kontinutet , övning, respekt och tid under ytan.

Å så Henke!
Tack, håller med till fullo!

Till sist, Fredrik.
Kul att du oxå é "färsk"! Men har du kollat ditt "bäst före" datum?
-Skoja bara! Du verkar vara precis som jag , läser och förundras av alla idiotiska och vansinniga dykolyckor som händer, vad beror det på? Händer det bara andra? Och som det du refererar till, vad f-n skulle dom där och göra? (kvälls/nattdyk på 55m. djup med nästan okänd parkamrat!) Erfarenhet / dumhet?

Jag får säkert anledning att skriva igen, under tiden vill jag rekomendera en länk under "övrigt" på dyklänkar till vänster på sidan, längst ner hittar ni: Statistik över dykolyckor 1983-1998. Den är ganska "tung" men har mycke´ intressanta fakta.

Nu har jag skriv kramp i pekfingret, tack för ordet!
Rikard Myrén

Rikard Myrén
Rikard Myrén 2001-04-05 21:55:00
67 postningar

mail 

Du måste vara inloggad för att skicka mail!

Det finns inga svar på detta meddelande
«TILLBAKA

Svara på detta inlägg
Vi ber dig följa de riktlinjer som beskrivs under Netiquette. Rubrik:

Svar: