Namn: Lösen:

Barbados och öar runt omkring

(Läst 959 gånger.)

Stäng »

Du måste vara inloggad för att skicka mail!
Anmäl detta inlägg till våra moderatorer
Hej,

Har nu läst trådarna om Barbados här på dykarna.nu vilket inte riktigt var up to date så att säga, 2006 senaste svar, så jag tänkte höra om det är någon som varit där nyligen och vill dela med sig av sina erfarenheter.
Jag funderar bland annat på billigt boende, vi ska vara i karibien i 2 månader(Tobago 1 & Barbados 1) så vi vill gärna ha ett billigt boende med eget kök så vi kan laga lite egen mat och så gågnavstånd till någon stand, dykfirman samt någon mataffär. Någon som har ett tips? Det är jag och min fru samt vår 9 månaders baby så det får gärna vara ett lugnare boende (läs inte party hela natten). Om ni inte har direkta tips, vilka områden ska man bo i, vilka områden är för långt för att gå från osv.

Jag har läst att man ska dyka på norra sidan om Barbados, stämmer det? Om ja, vart mer specifikt, något speciellt dykcenter? Vilka mer öar får man inte missa, både för dykning och för andra aktiviteter. Jag har läst bra om ön Bequia, någon som har erfarenhet?

Sedan undrar jag lite om de olika dykfirmorna, jag skulle gärana dyka med en lite större båt som känns säker och man kan finna solskydd på för bebisen, alltså så att när antigen jag eller frugan dyker så kan den andra följa med ut och kanske göra andra dyket. Hur är båtarna där? Är det mest "småbåtar" eller har något dykställe större?

Annars är det dom vanliga frågorna, vilka topp 3 dykplatser får man inte missa? Några nya platser sen senaste uppdateringarna? Hur varmt/kallt är det i vattnet? (vi åker 17-feb till 17 April).
Skriv gärna diverse info som kan vara bra att veta om ni har tid lust :)
Någon annan som rest där med bebis som har några sådan tips?

Tack så mycket!

Lovar en reseberättelse när jag kommer hem. Skrev en om Fillipinerna när jag kom hem där ifrån senast om ni är sugna på den delen av världen.

//David

David Elmdahl
David Elmdahl
2014-01-21 12:26:06
29 postningar

mail 
Stäng »

Du måste vara inloggad för att skicka mail!

Visa alla svar

Huvudinlägg Barbados och öar runt omkring David Elmdahl 2014-01-21 12:26
svara Sv: Barbados och öar runt omkringDavid Elmdahl2014-08-11 22:13

«TILLBAKA

Svara på detta inlägg
Vi ber dig följa de riktlinjer som beskrivs under Netiquette. Rubrik:

Svar: