Bästa dubbelpack?

(Läst 2 555 gånger.)

Du måste vara inloggad för att skicka mail!

Planerar att uppgradera till ett "äkta" dubbelpack när jag får råd, troligen blir det begagnat så jag funderar vilket som är bäst att satsa på om man söker litet mer professionella grejer, gärna åt yrkeshållet (är dock glad amatör än så länge men önskar riktiga professionella grejer från början så att man lär sig det ordentligt och slipper byta en massa sedan, har redan ett fint singelpack man kan varva mellan som jag tänkt behålla så prio är som sagt att det är proffsgrejer även om det skulle vara svårare att lära och använda för en amatör.).

Sysslar i nuläget främst med olika typer av dykning i främst nordiska kalla vatten, en del teknisk dykning osv.
Håller på att uppgradera till ADV och nitrox för närvarande (har siktet inställt på rebreather när jag fått ihop tillräcklig dyktid (och jobbat ihop slantar till en...) vilket dock ligger något år frammåt i tiden för närvarande, även om så tycker jag att det vore smidigt att ha ett bra dubbelpack som komplement de gånger man inte kan/har tid att förbereda RB dyk osv..).
Kommer troligen att bli en del litet mer avancerad vrakdykning och sådant i framtiden samt förhoppningsvis mer teknisk dykning i form av mer eller mindre temporära uppdrag som gränsar till profesionell yrkesdykning (inom ramarna för vad som är säkert att ta sig an, kommer naturligtvis att hänvisa till riktiga dykföretag om säkerheten eller kvaliteten fodrar detta.).

Foto saknas
Erik Winther 2013-10-19 11:44:25
65 postningar

mail 

Du måste vara inloggad för att skicka mail!

Visa alla svar

Huvudinlägg Bästa dubbelpack? Erik Winther 2013-10-19 11:44
svara Sv: Bästa dubbelpack?Johnny Eriksson2013-10-19 12:08
svara Sv: Bästa dubbelpack?Tomas Persson2013-10-19 12:11
svara Sv: Bästa dubbelpack?Rikard Carlsson2013-10-19 12:14
svara Sv: Sv: Bästa dubbelpack?Urban Classon2013-10-19 13:08
svara Sv: Bästa dubbelpack?Tony Björklund2013-10-19 21:34
svara Sv: Bästa dubbelpack?Paul Stellmach2013-10-24 13:56
svara Sv: Bästa dubbelpack?Erik Winther2013-10-27 16:12
svara Sv: Bästa dubbelpack?Erik Winther2013-10-27 16:22

«TILLBAKA

Svara på detta inlägg