Namn: Lösen:

Bästa konceptet för Egyptenresa?

(Läst 1 230 gånger.)

Stäng »

Du måste vara inloggad för att skicka mail!
Anmäl detta inlägg till våra moderatorer
Vi är 8-10 personer som ska åka till Egypten i slutet av året.
Personerna är på mycket olika nivå, vissa har OW och 10 dyk och jag dyker helst djupa vrak och grottor...

För 2 år sedan var vi i Sharm El Sheikh. Då dök vi bara från land, men det var riktigt bra rev och det fanns lite coola raviner och grottor som var djupa så jag var också nöjd.
Förra året var vi i Hurghada och körde en minisafari och 2st dagar från land. Det var mycket bra och alla gillade vrak :) Och även om de bara var på 30m var jag också nöjd.

Nu är frågan vad vi ska göra i år.
Jag vägrar att bara dyka på rev eller bara se fiskar... Och vi vill nog inte till något ställe vi varit tidigare heller.
Det är förmodligen för dyrt att köra en hel vecka live aboard (kostar 11-14k vad jag kan se).
Ett alternativ vore Dahab, då kan man köra en dag uppvärmning från land, 3 dagars minisafari och kolla tex vrak och sedan en dag från land och få lite variation med blue holes.
Men risken är att landdyken är mycket sämre än de på minisafarin och då kommer det ev känas lite "onödigt" att göra de...

Tankar och ideer?
Och gärna tips på operatörer.

Tidigare har vi bokat charter och sedan dykningen separat, det har varit billigast så...

Markus Gustafsson
Markus Gustafsson
2014-08-19 14:21:03
437 postningar

mail 
Stäng »

Du måste vara inloggad för att skicka mail!

Visa alla svar

Huvudinlägg Bästa konceptet för Egyptenresa? Markus Gustafsson 2014-08-19 14:21
svara Sv: Bästa konceptet för Egyptenresa?Anders Jälmsjö2014-08-19 14:45
svara Sv: Sv: Bästa konceptet för Egyptenresa?Björn Berglöf2014-08-19 15:48
svara Sv: Bästa konceptet för Egyptenresa?Håkan Ekdahl2014-08-19 16:02
svara Sv: Bästa konceptet för Egyptenresa?Markus Gustafsson2014-08-19 16:53
svara Sv: Bästa konceptet för Egyptenresa?Erik Sköld2014-08-20 11:12

«TILLBAKA

Svara på detta inlägg
Vi ber dig följa de riktlinjer som beskrivs under Netiquette. Rubrik:

Svar: