Sv: Sv: Sv: Båtincident - ingen kom till skada
(Läst 514 gånger.)Du måste vara inloggad för att skicka mail!
Ja, det stämmer att de uppgifterna är felaktiga. Det var 15 minuter. Dock kan vi såklart aldrig garantera att hjälp är framme på 15 min lika lite som svenska kustbevakningen eller sjöräddningen gör det.
Väldigt nyligen hade vi ett tragiskt dödsfall i sthlms skärgård på en segelbåt som förliste. Jag är ganska säker på att det tog över en timma innan de undsattes. Jag har ingen önskan att raljera över svenskars allmänna inkompetens pga detta, och jag tror aldrig att du heller skulle göra det. Dock är det såklart ovanligt att snorkelbåtar förliser utanför stockholm, men det kan ju ha andra orsaker.
Ingen höll på att dö (såvida du inte menar att man alltid håller på att dö i samband med en olycka som skulle kunna gå riktigt åt skogen). Faktum är att den allvarligaste skadan var ett sprucket ögonbryn, och det är ytterst sällan man dör av det.
MEN!!! Detta var en oerhört allvarlig incident. Det hade absolut KUNNAT gå riktigt, riktigt illa. Men lyckligtvis gjorde det inte det. En stor anledning till detta var den snabba och koordinerade räddningsinsatsen som sattes igång omedelbart när olyckan skedde. De som var delaktiga i detta förtjänar respekt. Utan deras kompetens och proffesionalism skulle vi kunna ha en helt annan diskussion än denna.
Tack för att du bryr dig Peter. Jag bönfaller dig dock att vänligen var lite försiktig med ordvalet när du inte har underlag. Jag menar det i all vänskaplighet.
«TILLBAKA
Svara på detta inlägg
Vi ber dig följa de riktlinjer som beskrivs under Netiquette. Rubrik:
Svar: