Bauer B-timer P21 filterpatron.
(Läst 168 gånger.)Du måste vara inloggad för att skicka mail!
Halloj.
Jag har en Bauer Junior bensindriven av 1997 årsmodell på vilken jag vid senaste filterbytet för ca fyra år sedan monterade en B-timer. Jag antog att filtrets saturation skulle visas vid drift utan att man skulle behöva stega in i menysystemet. Under drift visas drifttid och en filtersymbol utan segment över saturationsgrad. Innan jag monterade B-timern körde jag kompressorn i runt 30 timmar vid +- 20 grader innan filterbyte. Då inget segment över saturation dykt upp efter 23 drifttimmar så kollade jag manualen vilken säger att saturationsgraden visas först efter att man går in i menyn och stegar fram till första menyvisning. Gör jag detta visas en filtersymbol utan saturationssegment samt siffran 0%? Efter en drifttid om 23 timmar borde förstås filtret vara delvis saturerat. Jag börjar misstänka att jag missat någon väsentlig del vid programmeringen av B-timern, men om så är fallet borde inte ett felmeddelande visas på displayen? Filtrets serienummer börjar på 999 vilket enligt manualen krävde en ”speciell” typ av programmering.
Mvh Anders.
«TILLBAKA
Svara på detta inlägg
Vi ber dig följa de riktlinjer som beskrivs under Netiquette. Rubrik:
Svar: