Sv: Sv: Sv: Hoppas upphittarna får hittelön!
(Läst 462 gånger.)Du måste vara inloggad för att skicka mail!
Nej Ståhl så var det inte de fynd från Gotland som jag hänvisade till var sedan länge utgrävda och låg i tryggt förvar hos ansvarig myndighet. Där de blev liggande utan att något hände. Det var först när en journalist och en riksdagsledamot började rota det som myndigheternas försomlighet uppdagades -vad som hänt nu vet jag inte exakt det var ju flera fall.
Det var där jag undrade/menade varför det dröjde så lång tid tills upphittaren fick pengar från staten. Det var det jag reagerade på att du gjorde utalande om staten Ärliga människor brukar staten sparka i arslet i dessa samanhang. Hur kan du anta att så är fallet?
Det kan finnas flera faktorer varför det tar lång tid tills upphittaren får sina pengar från staten...
-Utgrävning på fynd kan ta flera år...
-Har upphittaren gjort anspråk på hittelön?
-Vilken instans inom statliga myndigheter är det som ska betala ut hittelön till upphittaren? Kanske är det statligt museum som ska betala ut hittelön som kanske har ansträngt ekonomi och tvistar om att få extra anslag att få pengar till upphittaren...
Då är det nog f.d finansminister och nuvarande statsministern som håller hårt på staliga pengar och borde ha en rejäl spark på arsel!
Eller vad säger du, Björn? *skrattar gôrgôtt*
Ståhl Jag har faktiskt aldrig möt en person som Er. Som jag upplever Er så har Ni en orublig tro på att myndigheter och olika aktoriteter alltid gör (har) rätt.
Nej det har jag aldrig påstod att statliga myndigheter har alltid rätt! Men du antar hela tiden (som jag har följt dina trådar på vrakdebatt och P2, fast delar av dina skriverier har du rätt i) i brist av bevis att så är fallet! Har du bevis att staten eller någon har gjort fel utan att du har gjort antagande så har du mitt fulla stöd!
Era svar på mina inlägg är väldigt förutsägbara. Har Ni någon gång haft tankar på att någon aktoritet kan ha fel, eller rent av medvetet ljugit?
Jovisst så kan dom ha fel eller har ljugit på uppgifter.
Det har vi ju diskuterat tidigare på "klockprocessmålet 6" och många med mig upplever att dina uppgifter bygger på antagande...
Mvh
Anders
som dessutom önskar dig en trevlig helg!
«TILLBAKA
Svara på detta inlägg
Vi ber dig följa de riktlinjer som beskrivs under Netiquette. Rubrik:
Svar: