Bra butik i södra sverige?
(Läst 2 028 gånger.)Du måste vara inloggad för att skicka mail!
Jag har nu dykt i två år och har hittills hyrt/lånat utrustning till varje dyk.
Har till stor del varit kursdyk varpå utrustning ingått i priset. Iom detta så har man ju fått låna vad som finns tillgängligt vilket ofta resulterar i tveksam passform och skiljer ibland från dyk till dyk vilket gör avvägning svårare.
Så jag har nu beslutat mig för att skaffa min egen utrustning, mao torrdräkt och förmodligen vinge med dubbelpaket.
Jag tänkte börja med torrdräkten och då är ju bra passform väldigt viktigt.
Jag tänkte inte starta en tråd om märke på torrdräkt för det har jag sökt på redan och man kommer bara få 10 svar med olika märken som alla är bra. Däremot tänkte jag höra lite om någon känner till en bra butik i södra sverige som man kan ta sig till för utprovning/måttning av torrdräkt?
Oceanic Tech i Stockholm verkar professionella av hemsidan att döma, tyvärr ligger det ju just i Stockholm vilket är en bra bit från Skåne ;).
Alternativet är att följa någon guide online och måtta sig själv men risken är att man inte måttar på rätt sätt eller missar något vilket resulterar i en dräkt som inte sitter optimalt. Och med tanke på att man själv skicka in måtten så har man ju bara sig själv att skylla i detta fall. Går man till en butik kan man ju kräva perfekt passform iom att de utfört måttningen/utprovningen.
Men om ni känner till någon bra guide online med utförliga instruktioner på hur man måttar, val av utrustning och saker att tänka på så får ni gärna tipsa om det.
//Ola
«TILLBAKA
Svara på detta inlägg
Vi ber dig följa de riktlinjer som beskrivs under Netiquette. Rubrik:
Svar: