Sv: Bunaken i April

(Läst 261 gånger.)

Du måste vara inloggad för att skicka mail!

Hej,

jag var i Bunaken och Lembeh i april detta år. Vädermässigt var det finemang, regn ibland men mest sol och uteslutande milda vindar, och såvitt jag förstod regnar det nog lite året runt. Jag skrev en reseberättelse som du kan läsa i den här tråden:

https://www.dykarna.nu/forum/reseberattelse-bunaken-sulawesi-indonesien-305172/

Vad beträffar skitighet så märkte jag inte av något sådant (att det skulle ha varit exceptionellt skräpigt på något vis, men skandinavisk sophantering har dom ju inte). Jag bodde hos och dök med Living Colours, och deras strand och mangroveskog var iaf ren och i finfint skick då. Jag hörde ryktesvägen av andra dykare att somliga dykfirmor på Bunaken inte längre sköts som de sköttes tidigare, vilket möjligen kunde förklara varför det varit extra skräpigt på vissa håll. Dock vill jag understryka att jag inte kan verifiera sanningshalten i de här påståendena; jag har bara besökt Bunaken en gång. Märkte inget under dyken heller, förutom i Lembeh där somliga dyksajter kunde vara mer skräpiga, men inte så att det skulle ha stört dykningen. Varje gammalt bildäck och colaflaska inhyste ju de mest märkliga djur, och marint liv fanns det minst sagt gott om (därmed tycker jag naturligtvis inte att det är OK att dumpa skräp i havet, varken där eller här).

Det är bara att PM:a eller på annat vis fråga loss om det är något mer du undrar över, jag svarar gärna på frågor!

Patrick Jern
Patrick Jern 2009-10-09 11:07:39
8 postningar

mail 

Du måste vara inloggad för att skicka mail!

Visa alla svar

Huvudinlägg Bunaken i April Mikael Nilsson 2009-09-23 23:35
svara Sv: Bunaken i AprilFredrik Gustafsson2009-09-24 14:57
svara Sv: Sv: Bunaken i AprilHåkan Eriksson2009-09-24 18:18
svara Sv: Bunaken i AprilJonas Nilsson2009-09-25 12:20
svara Sv: Bunaken i AprilPatrick Jern2009-10-09 11:07

«TILLBAKA

Svara på detta inlägg
Vi ber dig följa de riktlinjer som beskrivs under Netiquette. Rubrik:

Svar: