Namn: Lösen:

Byta stövlar på Vikingdräkt

(Läst 833 gånger.)

Stäng »

Du måste vara inloggad för att skicka mail!
Anmäl detta inlägg till våra moderatorer
Hej på er, jag är medveten om att detta säkert kan verka som både slöseri med tid & resurser men... Jag har en Viking Pro 1000 köpt 1997 eller så som jag trivs väldigt bra med. Inte bara för att den hållt i 17 år med bara ett halstätningsbyte, en ny dragkedja och en uppsättning cykellagningslappar från Biltema utan för att den är skön att dyka i. Jag är säker på att det finns nya dräkter som är både lättare och smidigare men det finns motorcyklar som är driftsäkrare och bättre än min ducati också. Det är inte ett argument för att byta :)

Det finns en sak jag är missnöjd med och det är att nu när jag börjar dyka senare på säsongen så blir det kallt om fötterna. Och jag får inte ner mer isolering utan att byta stövlar på dräkten. Jag har däfrör tänkt köpa ett par nya och limma på, typ dessa... http://protective.ansell.com/en/Products/Viking/Boots/PVC-non-safety-wellie-boots/

Dels för att jag går rätt mycket med dräkten och dels för att det är gott om plats. Men, hur monterar jag dem och vad behöver jag för material? Jag har fått alla möjliga prisuppgifter på att byta, de flesta har landat runt 3500 spänn och det känns väl dyrt speciellt när Dunlops gummistövlar går att få för tvåhundra... Kosmetiken är inte en issue i detta, jag planerar inte att försöka sälja dräkten i fråga.

Borde finnas någon här som har erfarenhet av denna typ av arbeten :)
Mvh
Micke

Mikael Carinci
Mikael Carinci
2014-11-04 14:55:27
36 postningar

mail 
Stäng »

Du måste vara inloggad för att skicka mail!

Visa alla svar

Huvudinlägg Byta stövlar på Vikingdräkt Mikael Carinci 2014-11-04 14:55
svara Sv: Byta stövlar på VikingdräktHenric Sandqvist2014-11-04 15:23
svara Sv: Sv: Byta stövlar på VikingdräktMikael Carinci2014-11-04 19:09
svara Sv: Byta stövlar på VikingdräktDan Berg2014-11-04 19:18
svara Sv: Sv: Byta stövlar på VikingdräktMikael Carinci2014-11-04 19:37
svara Sv: Byta stövlar på VikingdräktDan Berg2014-11-04 23:08
svara Sv: Byta stövlar på VikingdräktMartin Öhlén2014-11-06 15:51
svara Sv: Sv: Byta stövlar på VikingdräktMikael Carinci2014-11-07 05:40

«TILLBAKA

Svara på detta inlägg
Vi ber dig följa de riktlinjer som beskrivs under Netiquette. Rubrik: