Namn: Lösen:

Byte av batteri till Metalsub

(Läst 1 630 gånger.)

Du måste vara inloggad för att skicka mail!

Hej alla dykare,

Jag kände att jag ville dela med mig lite info kring byte av batteri till Metalsub.

Jag har nu ägt min Metalsub Hid 200 4+år och har säkert laddat batteriet 300 gånger eller liknande, märkt att det kanske är 50% kapacitet kvar, så jag har funderat hit och dit på hur jag skulle byta batteriet.

Efter ha forskat omkring så fick jag tips om en site i England som heter Strikalite http://www.strikalite.co.uk/
Jag kontaktade dom och visst kunde dom hjälpa mig.

Fick lite olika alternativ, men jag som varken har lust, tid eller verktyg för att löda m m bestämde mig för att skicka över hela mitt Metalsub batteri till dom som det är, då fick dom montera isär, byta och löda ihop och sända tillbaka rubbet och visst kunde dom det.

Sagt som gjort så postade jag mitt 3kg paket i Tis 2/7 (390 SEK gick frakten på), idag Mån 8/7 ringde dom och sa att batteriet var redo att skickas tillbaka, jag gav dom konto uppgifter och sen var det klart.

Totalt så fick jag betala 1488 SEK för (Batteri, jobb och frakt) och då fick jag 12Ah batteri istället för 9Ah som är i original Metalsub :) så räknar jag in totalpris så gick kalaset på under 1900 kr.

Jeremy på Strikalite som jag pratade med var super trevlig han sa att nästa gång så behövde jag bara beställa batteri från deras site och säga att dom ska montera ihop dem för att passa för Metalsub så blir det ännu billigare.

Jag kände att jag ville dela med mig av denna info utifall det finns fler som går i dessa tankar nu eller längre fram!

Ha en trevlig dyksommar!

// Ottosson

Peter Ottosson
Peter Ottosson 2013-07-08 17:48:55
268 postningar

mail 

Du måste vara inloggad för att skicka mail!

Visa alla svar

Huvudinlägg Byte av batteri till Metalsub Peter Ottosson 2013-07-08 17:48
svara Sv: Byte av batteri till MetalsubDaniel Fernström2013-07-08 19:53
svara Sv: Sv: Byte av batteri till MetalsubHenry Blom2013-07-08 23:01
svara Sv: Sv: Byte av batteri till MetalsubPeter Ottosson2013-07-09 07:58
svara Sv: Byte av batteri till MetalsubVilhelm Eklöf2013-07-10 12:15
svara Sv: Sv: Byte av batteri till MetalsubErik Tjäderqvist2013-07-10 14:32
svara Sv: Sv: Sv: Byte av batteri till MetalsubVilhelm Eklöf2013-07-11 01:19

«TILLBAKA

Svara på detta inlägg
Vi ber dig följa de riktlinjer som beskrivs under Netiquette. Rubrik:

Svar: