Namn: Lösen:

Censur mm

Stäng »

Du måste vara inloggad för att skicka mail!
Anmäl detta inlägg till våra moderatorer
Kära dykare,
Jag har läst en hel del av inläggen och synpunkterna rörande viss censurering, borttagning av inlägg och avstängningar. Vi har inte för avsikt eller har som självändamål att censurera eller ta bort inlägg som skrivs i detta forum. Och jag kan heller inte försvara alla inlägg som faktiskt har tagits bort.
Jag ser självklart att detta forum ska vara så fritt som möjligt och att alla ska få ha sina åsikter. Jag ser också att vi som driver sidan måste "prata ihop oss" och se till att vi har samma synsätt på vad som är "olämpligt material" om vi nu överhuvudtaget ska radera något.
Till vårt försvar kan jag bara säga att denna sida drivs som hobbyverksamhet. Vi är varken heltidsjurister eller subjektivt samspelta om vad som är rätt och fel alla gånger. Det enda syfte som vi faktiskt har är att erbjuda ett community -av dykare -för dykare.
Sedan är det inte roligt att få mail från användare som känner sig kränkta eller på annat sätt uthängda i vissa forum. Det är ju en jättesvår balansgång om hur man ska göra i dessa lägen. Ska man radera inlägg och gå den "drabbade" till mötes, eller ska man propsa på den demokratiska yttrandefrihetslagen. Det är väl i dessa fall som det ibland har blivit en subjektiv bedömning från någon av oss. Rätt eller fel, ja, det beror på vem man frågar.
Vi hoppas ju på att inlägg som görs i forum sköts med vett och etikett och en smula sunt förnuft. Då kommer inte heller denna diskution att behövas. Men även där är en subjektiv bedömning, vad är vett och etikett för just mig!
Detta är skrivet av mig utan inblandning av de andra i dykarna.nu. Jag ska prata med de övriga och försöka se till att vi inte "lägger oss i" debatterna, eller i alla fall förklarar varför vi gör det, om det skulle hända. Det är som sagt inte vårt kall att agera censur eller på nåt sätt slå ner på yttrandefriheten.
Jag hoppas att Ni har lite förståelse för att det kan bli "fel" ibland. Men lotom oss lära av detta.
Mvh // Henrik

Henrik Röste
Henrik Röste
2001-11-24 14:19:00
29 postningar

mail 
Stäng »

Du måste vara inloggad för att skicka mail!

Visa alla svar

Huvudinlägg Censur mm Henrik Röste 2001-11-24 14:19
svara SVAR: Censur mmJoakim Atterstam2001-11-24 20:03
svara SVAR: Censur mmFilip Kalinski2001-11-25 02:55
svara Så länge det handlar om dyk och ej grova angrepJan Wasilewski2001-11-25 19:09
svara SVAR: Censur mmOscar Jensen2001-11-26 10:40
svara SVAR: Censur mmStefan Karlsson2001-11-30 09:30

«TILLBAKA

Svara på detta inlägg
Vi ber dig följa de riktlinjer som beskrivs under Netiquette. Rubrik:

Svar: