Sv: Sv: Sv: Sv: DCI olycka i Vättern
(Läst 766 gånger.)Du måste vara inloggad för att skicka mail!
Tack för ditt svar Tony!
Hur fungerar det hos er, finns detta dokument utskrivet i ambulansen eller är det sökbart i ert system?
Som jag har förstått så har varje landsting sina egna system så att innehållet skiljer sig från ett stället till ett annat.
För mig är det helt obegripligt att man inte har samma rutiner i hela landet och har tillgång till samma information.
Jag hoppas inte du missförstår mig när jag skrev och berättade om hur vi blev omhändertagna. Personalen var oerhört trevliga vilket gör det svårare att sedan säga att de behandlade oss fel. Tyvärr hjälper inte ett trevligt bemötande i detta fall när behandligen varit felaktig.
Vi är inte ute efter att sätta dit någon enskildperson utan nu när vi vet om dessa brister så kommer vi försöka rätta till dem så att inte andra drabbas. Nästa gång kanske det inte går lika bra som det gjorde nu.
Efter vår incident så har jag även varit i kontakt med andra och hört liknande historier i andra län tyvärr. I ett fall ska tydligen rutinerna ha ändrats, men det är fortfarande bara i ett läns landsting. Det är helt sjukt att dessa system inte samkörs!
«TILLBAKA
Svara på detta inlägg
Vi ber dig följa de riktlinjer som beskrivs under Netiquette. Rubrik:
Svar: