Namn: Lösen:

Divemaster i Cairns + boende! help me!

(Läst 1 376 gånger.)

Du måste vara inloggad för att skicka mail!

Okej grabbs änd girls. Nu bär det iväg till australien för att dyka (20'e oktober), har AOW som jag tog på Koh Tao och tänkte att jag skulle ta Rescue i sverige nu innan jag åker.

Poängen med resan är alltså att jag ska lyckas ta Dive master-cert och det jag är på jakt efter nu är så mycket tips som jag bara kan få.

Alltså:
1: vart bör man ta sin kurs (det är alltså i Cairns jag hade tänkt hänga, men jag har läst någonstans att det finns ett gäng öar utanför, någon som varit där och har tankar om det?)

2: vad är det bästa/billigaste stället/sättet att bo? Finns det så att det ingår i dykkursen (gjorde det i thailand nämligen, och dom påstod att det var samma i Australien när jag frågade på en resebyrå här i stan, men jag har inte hittat någon info om det på nätet och iallafall en diving resort där nere pysslade inte med boende (mailade och frågade).

3: Hur funkar det med jobb efter dive master-kursen? är det lätt/svårt att få tag på? bör man leta rätt på ett ställe som tycker att dom kan anställa en direkt efter kursen? Hur funkar den här dive master-internship grejen?

4: allt annat som ni kan komma på!

Tack på förhand!

Foto saknas
Fredrik Wahlgren 2009-08-30 20:13:52
1 postningar

mail 

Du måste vara inloggad för att skicka mail!

Visa alla svar

Huvudinlägg Divemaster i Cairns + boende! help me! Fredrik Wahlgren 2009-08-30 20:13
svara Sv: Divemaster i Cairns + boende! help me!Robin Schou2009-08-30 20:32
svara Sv: Divemaster i Cairns + boende! help me!Peter Abrahamsson2009-08-31 17:27
svara Sv: Divemaster i Cairns + boende! help me!Therese Dorsch2009-08-31 19:14
svara SSI & PADIKjell Nylund2009-09-01 11:31
svara Sv: SSI & PADITherese Dorsch2009-09-01 15:42

«TILLBAKA

Svara på detta inlägg
Vi ber dig följa de riktlinjer som beskrivs under Netiquette. Rubrik:

Svar: