Jag har provat bägge...

Du måste vara inloggad för att skicka mail!

Hej Camilo.
Jag har testat att jobba som DM både i Sverige och utomlands och jag måste bara säga att utomlands var det en helt annan grej, man fick mer vattentid i och med att det är mer man skulle visa folk under vattnet, i Sverige stod man mest i butik. När man väl var ute så skulle man stå på båten med Dive Roostern och räkna bubblor, visst dök man, givetvis, men inte alls i samma utsträckning. Utomlands ser man ofta DM som är så less på att dyka att om dom slipper så blir dom glada, så givetvis är det lite räkna bubblor där också.I USA är det mer att DM jobbar som i Sverige, men där är det så svårt att få arbetstillstånd ändå. Så min Personliga åsikt är att Divemaster utomlands är definitivt mer dykning och roligare än i Sverige, du lär dig dyka bättre eftersom du dyker mer, du lär dig också prata ett andra språk riktigt bra, som bonus. Sedan snacket om att man ska bli bättre om man jobbar i Sverige det håller jag inte med om. Gör man kring 130 utlands-dyk på en sommar jämför med 80 Sverige-dyk så är det ju självklart att man blir en bättre dykare, övning ger färdighet, är man orolig för att man ska tappa känslan med torrdräkten, så är det som att cykla...

Foto saknas
Morgan Lundin 2001-10-12 14:16:00
9 postningar

mail 

Du måste vara inloggad för att skicka mail!

Visa alla svar

Huvudinlägg Divemaster i Sverige eller utomlands? Camilo Gyllbäck 2001-10-12 09:46
svara SVAR: Divemaster i Sverige eller utomlands?Mattias S2001-10-12 09:53
svara SVAR: Divemaster i Sverige eller utomlands?Glenn Bengtson2001-10-12 10:12
svara Jag har provat bägge...Morgan Lundin2001-10-12 14:16
svara SVAR: Bara en reflektion.Rikard Myrén2001-10-12 20:11
svara Naturligtvis...Morgan Lundin2001-10-12 22:00
svara SVAR: Divemaster i Sverige eller utomlands?Richard Westermark2001-10-13 09:23

«TILLBAKA

Svara på detta inlägg
Vi ber dig följa de riktlinjer som beskrivs under Netiquette. Rubrik:

Svar: