Namn: Lösen:

Sv: DUI vs URSUIT

(Läst 409 gånger.)

Stäng »

Du måste vara inloggad för att skicka mail!
Anmäl detta inlägg till våra moderatorer

I och med att du själv skriver att båda dräkterna ligger inom din budget ser jag i ärlighetens namn inget alternativ till CLXen.

För att komplettera Peter Tuvessons inlägg:

Ursuiten ger på gott och ont väldigt mycket dräkt för pengarna, och nu pratar vi mängden tyg. DUIs dräkter är även i standardstorlekar betydligt mer kostymlika.

Om du väljer en dräkt i standardstorlek bör du se till att framförallt benen har rätt längd, alldeles extra viktigt om du väljer Kinatofflorna. Med rockboots spelar det ingen större roll om benen är lite för långa, min dräkt gick i flera år med för långa ben och fenorna sitter som klistrade även utan gaitors. Däremot var jag alltid blöt om tossarna sista året och kröp till slut till korset och böt fötter på dräkten när jag insåg att jag var tvungen att talka fötterna för att få på mig dräkten då det var mer Aquasure i dojjorna än neopren ;)
De för långa benen gjorde att det blev som ett veck dör benen vek sig över "skoskaften" och då detta veck alltid var på samma ställe blev det ganska snart hål.

TVM Divelop hjälpte mig att korta benen i samband med fotbytet och nu har jag släppt rockbootsen till förmån för kinatofflor och på köpet fått en dräkt som sitter mycket bättre.

Nackdelen med kinatofflorna är att de inte alls är lika bekväma att gå i som rockbootsen, men personligen tycker jag att den mycket enklare påklädningen kompenserar detta med råge. Jag upplever dessutom kinatofflorna som varmare eftersom jag får mer luft i fötterna då inte skorna sitter lika tajt.

Jag skulle däremot rekommendera dig att gå på en Signature även om du inte nödvändigtvis behöver en måttad dräkt. Att få fickor och grenförstärkning sydda istället för att få dem limmade i efterhand är definitivt en mycket bra investering. Mina fickor och grenen är, bortsett från de trasiga fötterna som berodde på slitage pga för långa ben, de enda utsatta ställena på min numera väldigt välanvända CLX.

Har flera kompisar som bytt bort sina relativt nya Ursuits mot DUIs pga passformen (eller snarare bristen på). Hojta till om du vill ha namn på dessa för att få fler ännu mer relevanta synpunkter...

/Dragan

Jonas Pavletic
Jonas Pavletic
2006-08-11 10:02:48
1 818 postningar

mail 
Stäng »

Du måste vara inloggad för att skicka mail!

Visa alla svar

Huvudinlägg DUI vs URSUIT Niclas Silverstrand 2006-08-10 15:40
svara Sv: DUI vs URSUITPeter Svensson2006-08-10 15:57
svara Sv: Sv: DUI vs URSUITPeter Tuvesson2006-08-10 22:43
svara Sv: DUI vs URSUITFredrik Johansson2006-08-10 16:19
svara Sv: DUI vs URSUITJan Hellman2006-08-10 17:35
svara CLx 450Peter Tuvesson2006-08-10 22:18
svara Tack Peter TuvessonNiclas Silverstrand2006-08-10 22:36
svara Sv: DUI vs URSUITJonas Pavletic2006-08-11 10:02
svara Sv: DUI vs URSUITNiclas Silverstrand2006-08-11 11:33
svara ...Niclas Silverstrand2006-08-11 11:34
svara Sv: DUI vs URSUITChristopher Zell2006-08-11 11:34