Namn: Lösen:

Sv: Dyk i Torrevieja (Alicante)

(Läst 424 gånger.)

Du måste vara inloggad för att skicka mail!

Var där -99 och letade efter ett dykcenter som låg i ett industriområde enligt deras adress på internet. Efter mycket letande i taxi så hittade jag dykcentret, som var stängt. När jag ringde dem visade det sig att det inte var deras besöksadress, utan man skulle besöka dem i shop'en som låg centralt. Hur som helst så bokade jag in ett dyk med dem dagen efter, och uppgav mitt mobilnummer och de lovade att ringa om det blev något strul. Eftersom jag hade en lång bussresa från Milpalmeras där jag bodde så var jag noga att påpeka att de skulle ringa om det blev inställt, och det skulle de göra.
Dagen efter åkte jag tidigt som fan och släpade på utrustningen. Letade mig ned i hamnen enligt vad vi gjort upp, och letade efter dykbåten. Till slut var jag tvungen att fråga, och en spanjor talade om att den hade "smällt" dagen innan. "Smällt"?? frågade jag. Han följde då med mig och visade mig deras RIB, som hade en 1 meter långt hål i ena sidan... När jag ringde dykcentret igen så sa de bara att "båten har gått sönder så vi kan inte dyka idag". Nu kommer jag inte ihåg vad dykcentret hette tyvärr, men det kan vara läge att bereda sig på att saker inte funkar som hemma.

Lars Von Wachenfeldt
Lars Von Wachenfeldt 2007-11-27 21:32:22
763 postningar

mail 

Du måste vara inloggad för att skicka mail!

Visa alla svar

Huvudinlägg Dyk i Torrevieja (Alicante) Paulo Zavala 2007-11-25 21:37
svara Sv: Dyk i Torrevieja (Alicante)Jan Rönn2007-11-27 21:19
svara Sv: Dyk i Torrevieja (Alicante)Lars Von Wachenfeldt2007-11-27 21:32
svara Sv: Dyk i Torrevieja (Alicante)Paulo Zavala2007-11-28 16:47

«TILLBAKA

Svara på detta inlägg
Vi ber dig följa de riktlinjer som beskrivs under Netiquette. Rubrik:

Svar: