Tut, tut!
(Läst 511 gånger.)Du måste vara inloggad för att skicka mail!
Jag antar att du skojar, Fredrik, men just i detta fall sa ar det oavsett lite smaklost med tanke pa att det dykcenter som framst avhandlas i traden faktiskt har polska instruktorer som inte ar direkt okanda i Sverige heller. Ingen av de polska instruktorer jag nagonsin har jobbat/dykt med eller kant personligen (och det ar fraga om sammanlagt sju stycken fran totalt tre olika, konkurrerande dykcenter i Hurghada) ar av dalig kvalitet. Ingen av dom ar mig veterligen heller "billigare" an t ex motsvarande svenska, finska eller brittiska instruktorer. Samtliga tjanar vad jag vet ratt bra, faktiskt. Alla ar inte direkt nara vanner till mig heller, kan vi val saga (aven om vissa definitivt ar det), sa det har ar absolut inte ett personligt forsvar. Men ratt ska vara ratt: T o m ett (misslyckat) skamt kan inverka negativt pa hur t ex nyblivna dykare som laser denna trad uppfattar ett specifikt dykcenter.
Ryska instruktorer tanker jag inte kommentera utover det att jag forvisso har traffat duktiga sadana ocksa, kanske inte fullt sa manga. Dar ar "kulturskillnaderna" oftast nagot storre och sakerhetstankandet inte alltid av den art jag sjalv skulle sta for. Nagra av de samsta instruktorer jag nagonsin sett - och jag har sett ratt manga instruktorer jobba - kommer f o fran Vasteuropa, inklusive en och annan fran Norden.
Jag tar inte nagon stallning i den ursprungliga fragan fran Magnus om huruvida Prince eller Colona ar ratt val. Testa och se. Det finns manga, manga bra dykcenter i Hurghada. Manga daliga ocksa.
«TILLBAKA
Svara på detta inlägg
Vi ber dig följa de riktlinjer som beskrivs under Netiquette. Rubrik:
Svar: