Sv: Sv: Sv: Sv: Dykcenter i Hurghada - kan inte bestämma mig!
(Läst 495 gånger.)Du måste vara inloggad för att skicka mail!
Tyvärr har Anders ofta för rätt och mitt vevande liknar en blind Don Quijote mot väderkvarnarna.
Man kan kanske förenkla det och säga att så här tycker jag.
Dyker man med de lite dyrare och bättre dykcentren som uppfyller alla säkerhetskrav och är med i alla räddnings och bevarande organisationer så kan man vila lungt med visshet om att man får den kvalitet man kan begära.
Om man däremot tar ett billigt dykcenter lite på måfå så finns det en risk att de slarvas lite mer på någon eller flera punkter.
Däremot kan det för en amatör som mig se väldigt lika ut mellan båtarna, de har liknade standard och liknande mat.
De billigare båtarna lever ofta på "daily divers" eller snorklare och de har därför möjlighet att ge lite bättre pris per dag liksom att maten ofta ingår.
Angående andra nationaliteter så kan det bero på olika kultur och att vissa individer från vissa länder har en viss matcho kultur liksom att de tror att bara man är instruktör så kan man allt.
Det är en stor skillnad på en instruktör eller divemaster med massor av kunskap och erfarenhet och som har varit på många expeditioner till södra delarna av röda havet mot de som bara gör dagsresor runt Hurghada.
Ärligt så finns det inget enkelt svar vilket center som är bäst eftersom det är många variabler.
De punkter som Anders anger som fördelar för Colona är svåra att helt bprtse från och det kanske inte märks före det händer något allvarligt eller under lite mer avancerade dyk i strömt vatten där erfarenhet och förberedelser kan bli de avgörande faktorerna.
Man får däremot passa sig för att dömma folk enbart efter nationalitet.
«TILLBAKA
Svara på detta inlägg
Vi ber dig följa de riktlinjer som beskrivs under Netiquette. Rubrik:
Svar: