Dykcenter på Malta i Bugibba/St.Paul´s Bay?
(Läst 2 790 gånger.)Du måste vara inloggad för att skicka mail!
Hej!
Jag har tänkt att ta dykcert när jag skall till Malta nästa vecka.
Tänkte välja något dykcenter i närheten av hotellet, där jag skall bo, vilket blir runt Bugibba/Qawra/St.Pauls Bay. (Finns ju en del att välja på: http://www.visitmalta.com/courses-dive-centres)
Säkerheten är ju naturligtvis det absolut viktigaste i sammanhanget, likaså bra handledning samt upplägg, men sedan är ju inte heller helt fel om priset ligger på en bra nivå.
Är det verkligen så att man kan misstänka att de billigare ställena kompromissar med säkerheten bara för att de har prisnivåer som är lägre än många andra, inklusive de mest kända? Borde man inte kunna tänka sig att man trots allt får rätt så bra kvalitet om de tar ut priser runt 300-320 euro där allt inkluderas (även manualen)?
Någon som har testat något dykcenter där?
Sedan undrar jag lite angående "PADI Open Water diver"-kursers längd... vissa skriver 3 och 4/5. Vad är egentligen mest rimligt och optimalt att satsa på? Själv har jag gärna tid över till lite annat också (fel sida att skriva det på kanske :) ), förutom dykningen såsom att sola och bada, samt se mig lite omkring på ön. Ur den aspekten vore tre dagar rätt så schyst. DÅ kan man väl istället köpa till något dykpaket i efterhand när kursen är avlsutad om man känner att man inte kan få nog. Däremot verkar 4 dagar vara mer idealt om man ser till hur ofta det rekommenderas. Vad tycker ni här på den sidan, som själva genomgått detta vid tidigare tillfällen?
Själv vill jag framför allt fixa mitt dykcert, så att jag har det tillgängligt för min resa till Stora Barriärrevet i Australien längre fram i år. Sedan vill man ju självfallet samtidigt passa på att njuta av den dykning som Malta har att erbjuda och få ut så mycket som möjligt från kursen.
Tips och råd tas gärna emot!
Bästa hälsningar,
Christoffer
«TILLBAKA
Svara på detta inlägg
Vi ber dig följa de riktlinjer som beskrivs under Netiquette. Rubrik:
Svar: