SVAR: Dykdatorer och dubbelmoral... Debatt!!!
Du måste vara inloggad för att skicka mail!
Nej, Micke, grejen är den att det står faktiskt ingenstans!
Ni kan tro att jag har lusläst varenda bok och artikel om dyksäkerhet och dykmedicin jag har kunnat komma över efter min DCS-incident, och *ingenstans* har jag sett skrivet detta som min dykläkare sade (se första inlägget i denna tråd).
I PADI-manualen står bara de vanliga käcka tillropen om att hålla sig borta från maxgränserna. Det står också att man bör ta det lite lugnare efter flera dagars dykning med flera dyk om dagen. Sedan står det också att man alltid bör ha minst 1 timmes ytintervall om man gör 3 dyk eller fler på en dag och har minst grupp W när man kommer upp.
Däremot står det *inte* att multipla dyk sätter tabellerna ur spel. Det är en viss skillnade på det och det mer generella "håll er borta från maxgränserna". Om det du säger står i din PADI-manual, ange gärna sidnummer så ska jag jämföra med min... :-)
Dyk försiktigt allihop!
Anja
"Tjejen som råkade ut för Bends"
>SVAR: Dykdatorer och dubbelmoral... Debatt!!!
> Detta är väll inga nyheter, tar man en titt i PADI OW >manualen och PADIs dyktabell så hittar man
> information om att upprepad dykning sätter tabellerna >ur spel. Nu är det ju ganska enkelt att ignorera
> detta om man har tillgång till ett mineralvattenklart >hav med spännande marint liv.
>
> I förra numret av DYK såg jag dock en dykdator som tar >med microbubblor i beräkningarna, så
> uppenbarligen görs det ju forskning... och framsteg.
>
> Skrivet av Micke Tilja 2001-08-07 09:37:17
«TILLBAKA
Svara på detta inlägg
Vi ber dig följa de riktlinjer som beskrivs under Netiquette. Rubrik:
Svar: