Namn: Lösen:

Dykflagga kampanj

(Läst 1 431 gånger.)

Du måste vara inloggad för att skicka mail!

Jag har tidigare försökt få SSDF att göra en kampanj om dykflagga mha klistermärken etc men intresset har varit obefintligt.
Så nu tar vi det här i helt egna händer genom att använda facebook för att sprida informationen.
¨
Jag har på https://www.facebook.com/lmdyk lagt ett inlägg om dykflagga (med bild):

Till dig som är på sjön ibland:
Ser du den här flaggan (eller skärmen) så betyder det att
vi har dykare i vattnet.

Lagen säger:” 4 § Fartyg, som passerar dykare eller plats för under-vattensarbete eller liknande arbete, skall föras med särskild försiktighet. Maskindrivet fartyg skall om möjligt föras förbi dykare med stoppad propeller.”

Kan du hålla dig minst 100 meter från flaggan så minskar risken att du kör på en dykare på väg upp (gäller både motorbåtar och segelbåtar).

Notera att frånvaron av bubblor inte betyder något rent praktiskt då många dyker med utrustning som inte ger ifrån sig bubblor.

Sprid gärna detta genom att gilla!

Tack på förhand!

Avståndet är förstås mitt eget påhitt. 100 meter är ju ingen garanti att man är fri men sannolikheten är ändå ganska stor att man är inom det området.

Känn dig fri att antingen gilla inlägget eller kopiera text och bild för att sprida det vidare, tex genom att lägga in det på facebook sidor för båtklubbar etc.

Mvh
Mikael

Mikael Andersson
Mikael Andersson 2013-02-21 16:00:49
802 postningar

mail 

Du måste vara inloggad för att skicka mail!

Visa alla svar

Huvudinlägg Dykflagga kampanj Mikael Andersson 2013-02-21 16:00
svara Sv: Dykflagga kampanjPelle Macs2013-02-21 21:09
svara Sv: Sv: Dykflagga kampanjUlf Meyer2013-02-21 23:13
svara Sv: Sv: Sv: Dykflagga kampanjMikael Andersson2013-02-22 14:44
svara Sv: Sv: Sv: Sv: Dykflagga kampanjUlf Meyer2013-02-22 20:34
svara Sv: Dykflagga kampanjKatja Tsychkova2013-02-22 10:10
svara Sv: Sv: Dykflagga kampanjMikael Andersson2013-02-22 14:48
svara Sv: Dykflagga kampanjMikael Andersson2013-03-02 23:52

«TILLBAKA

Svara på detta inlägg
Vi ber dig följa de riktlinjer som beskrivs under Netiquette. Rubrik: