Namn: Lösen:

Dykflagga stulen, Haväng, Österlen, Skåne

(Läst 1 487 gånger.)

Du måste vara inloggad för att skicka mail!

Vår fina dykdag i lördags 5 jan vid Haväng (Österlen, Skåne) i lördags 5 jan, fick tyvärr en tråkig avslutning. När vi kom upp upptäckte vi nämligen att någon hade hunnit stjäla(!) vår dykflagga.

Förutom säkerhetsaspekten etc. blev vi väldigt ledsna, då flaggan är min mammas och betyder mycket för oss och speciellt för henne. (Flaggan är köpt ca. 1969, hörde ursprungligen till skutan ”Ellen” och har följt med på alla dyk, först hennes och sedan mina).

Ingen dykare skulle ju göra något sådant (hoppas man) men jag annonserar ändå här, ifall någon skulle bli erbjuden att få eller köpa en begagnad flagga som någon ”hittat”. Vi skulle bli så glada om den kom tillbaka. Hittelön utlovas.

Flaggan är rätt stor (ca 1 m lång?), och på etiketten står ”Herman Gotthard, signalflagga A”. Flaggan låg på en sandsluttning nära ån som rinner ut vid Haväng, med stora stenar i hörnen och med färska fotspår i sanden. Det är en enkel flagga som är gjord för att hissas, den har ingen ”ställning” eller liknande.

Hör jättegärna av er om den dyker upp och hoppas era dykflaggor får vara ifred : )

Hälsningar
Nina Mattsson, 0739-825501

Nina Mattsson
Nina Mattsson 2013-01-07 11:11:55
32 postningar

mail 

Du måste vara inloggad för att skicka mail!

Visa alla svar

Huvudinlägg Dykflagga stulen, Haväng, Österlen, Skåne Nina Mattsson 2013-01-07 11:11
svara Sv: Dykflagga stulen, Haväng, Österlen, SkåneAnders Vilhelmsson2013-01-07 11:18

«TILLBAKA

Svara på detta inlägg
Vi ber dig följa de riktlinjer som beskrivs under Netiquette. Rubrik:

Svar: