Sv: Dykinstruktör i Sverige 2.0
(Läst 745 gånger.)Du måste vara inloggad för att skicka mail!
Hej André
Jag jobbar som instruktör på Fantasea som du anklagar här.
Jag kan personligen inte se dom brister och uteblivande av betalningar som du pratar om.
Angående säkerheten som du nämner så så tycker jag att Fantasea är den skolan som håller högst säkerhet av dom som jag dykt med tidigare.
Det finns en orsak till varför jag valde att gå min intruktörs utbilding på just Fantasea.
När jag som nu är instruktör och tittar tillbaka på mina erfarenheter som dykare så kan jag hitta ett antal skolor som jag varit i kontakt med som bryter mot alla regler som står skrivet i Padis regelverk, jag väljer däremot inte att gå ut med det på ett forum som du gör. Tycker jag att något dykbutik gjort något som inte är bra så konfronterar jag dom personligen och inte genom att lägga ut mail som man haft med dom, det är fruktansvärt lågt gjort att göra så.
Skulle alla som har dåliga erfarenheter av någon skola lägga ut det här på dykarna så tror jag att sidan skulle försvinna.
Berätta det gärna för nära och kära men efter det så är det bra tycker jag.
Jag håller för nuvarande på med att gå min tech utbildning där med Anders som är tech instruktör och det skulle jag inte heller göra om jag hade tvivel om säkerheten, det är ju faktiskt mitt eget liv jag håller på med.
Och eftersom du är inne på att man inte får betalt så kan jag säga att jag är fullt betalande på den kursen och inget jag jobbar av.
Man ska inte blanda ihop arbete och nöje med samma företag som man jobbar åt.
Jag jobbar åt Fantasea som konsult och när jag började där så pratade jag med Monica om vad som gäller ang betalning och säkerhet, det finns inte några papper på det men det är ett muntligt avtal mellan mig och Monica.
Om säkerheten hade varit som du säger så hade jag inte valt att jobba där.
En fördel med att vara instruktör inom Padi är att man har ett ganska stort arbetsfält.