Sv: Dykinstruktör i Sverige 2.0
(Läst 745 gånger.)Du måste vara inloggad för att skicka mail!
Hej André
Jag jobbar som instruktör på Fantasea som du anklagar här.
Jag kan personligen inte se dom brister och uteblivande av betalningar som du pratar om.
Angående säkerheten som du nämner så så tycker jag att Fantasea är den skolan som håller högst säkerhet av dom som jag dykt med tidigare.
Det finns en orsak till varför jag valde att gå min intruktörs utbilding på just Fantasea.
När jag som nu är instruktör och tittar tillbaka på mina erfarenheter som dykare så kan jag hitta ett antal skolor som jag varit i kontakt med som bryter mot alla regler som står skrivet i Padis regelverk, jag väljer däremot inte att gå ut med det på ett forum som du gör. Tycker jag att något dykbutik gjort något som inte är bra så konfronterar jag dom personligen och inte genom att lägga ut mail som man haft med dom, det är fruktansvärt lågt gjort att göra så.
Skulle alla som har dåliga erfarenheter av någon skola lägga ut det här på dykarna så tror jag att sidan skulle försvinna.
Berätta det gärna för nära och kära men efter det så är det bra tycker jag.
Jag håller för nuvarande på med att gå min tech utbildning där med Anders som är tech instruktör och det skulle jag inte heller göra om jag hade tvivel om säkerheten, det är ju faktiskt mitt eget liv jag håller på med.
Och eftersom du är inne på att man inte får betalt så kan jag säga att jag är fullt betalande på den kursen och inget jag jobbar av.
Man ska inte blanda ihop arbete och nöje med samma företag som man jobbar åt.
Jag jobbar åt Fantasea som konsult och när jag började där så pratade jag med Monica om vad som gäller ang betalning och säkerhet, det finns inte några papper på det men det är ett muntligt avtal mellan mig och Monica.
Om säkerheten hade varit som du säger så hade jag inte valt att jobba där.
En fördel med att vara instruktör inom Padi är att man har ett ganska stort arbetsfält.
Varje gång som jag ska till pool eller ut till någon dykplats så brukar jag välja att ta egen bil då jag tycker att det är enklare eftersom jag inte behöver släpa mina saker i onödan och flytta dom mellan olika bilar.
Jag har faktiskt inte koll på hur många mil min bil gått med flaskor och diverse andra dyk prylar i min bil men det är också helt oväsentligt eftersom det är mitt eget val.
Monica har varit på mig några gånger och sagt att jag måste fakturera mil på min bil men eftersom jag valt att själv ta min egen bil så låter jag bli det, skulle inte kännas rätt att fakturera på något som jag själv valt och inte ens fått en frågan om.
Om vi sen går in på dessa färgmarkeringar i Excel som du pratar om så är det fullt normalt i min värld. Nu är jag en egenföretagare som inte håller på i data svängen så det kanske är därför jag inte vet bättre.
I mina listor som jag har på mina datorer så har jag ett antal olika listor som har olika färgmarkeringar på personer som svarar snabbt på mina mail eller samtal eller om dom valt att vänta några dagar innan dom svarar alternativt inte kan svara.
Man skulle kunna välja att skriva kommentarer bakom namnen istället men varför ändra något som fungerar (att skriva en kommentar kanske också är mobbing)
Att kalla det att bli mobbad måste ju vara ett skämt.
Nu har du fått min syn på hur jag har det när jag jobbar åt Fantasea och jag tycker att det är synd att inte du tycker lika för att det är en trevlig och säker arbetsplats med väldigt bra gemenskap.
Med vänlig hälsning,
Matthias
«TILLBAKA
Svara på detta inlägg
Vi ber dig följa de riktlinjer som beskrivs under Netiquette. Rubrik:
Svar: