Sv: Sv: Dykinstruktör i Sverige 2.0
(Läst 697 gånger.)Du måste vara inloggad för att skicka mail!
tycker att Raul Bäck fformulerar sig myckett bra.
att det hela bedrivs som en hobbyverksamhet från instruktörers sida innebär inte på något sätt att säkerheten rubbas. Om det är så från din sida André så, förlåt mig nu, är jag glad att jag inte går kurs hos dig. Vi vet väl alla att det intte går att livnära sig som dykinstruktör i Sverige. Väldigt få har den möjligheten i alla fall. Jag har gått flera kurser och jag har sett brister hos flera, Så väl instruktörer som mig själv. Detta beror inte på dåligt betalt utan för att man är människa. Att jag sett brister innebär inte att någon fara föreligger utan att det finns saker som kan göras bättre. I dessa fall är det något som jag har tagit upp med instruktören eller något som instruktören tagit upp med mig, personligen. Detta för att vi alla skall kunna utvecklas. Det är en av anledningarna som jag fortsätter och funderar på att gå upp som instruktör. Att Jag sett fara för liv innan, vid eller efter dyk är något som jag, när jag sett det, omedelbart tagit upp... trotts ringa betalning. Jag dyker för min egna personliga utveckling och jag har en omtanke om mina medmänniskor så jag skulle inte medvetet låta fara föreligga eller säkerhet brista oavsett vem det än är. Jag skulle i alla fall säga till såväl dig André som min CD eller någon annan instruktör. Det har jag gjort och kommer att fortsätta göra trots att jag bara är DM.
jag tycker André att du ska lägga ner den här diskussionen och ta detta med de berörda parterna och hålla det där.
mvh,
Ernesto
«TILLBAKA
Svara på detta inlägg
Vi ber dig följa de riktlinjer som beskrivs under Netiquette. Rubrik:
Svar: