Sv: Sv: Sv: Sv: Dykinstruktör i Sverige 2.0
(Läst 593 gånger.)Du måste vara inloggad för att skicka mail!
2 dagars datakurs i en varm och ombonad lektionssal inklusive lunch och kaffe 15000:- hahahahaha En ow kurs skulle val kosta sisadar 20000:- En erfaren dyk instruktor skulle val ha en manads lon pa minst 35000:- om man borjar gemfora med andra branscher.
Har jobbat pa manga stallen sen 1989 och har sett mycket skit och mycket bra men diskusionen nar det galler dykinstruktorer har alltid varit detsamma. Nar jag drev Dalaro dykcenter i borjan pa 90 talet tog vi 4900:- for en ow kurs max 4 elever, men det ar ju 20 ar sen.
Senaste jobbet i branschen var i Oman som jag sa upp mig fran 2 manader sen pa grund av sakerhets risker m.m.(en annan historia). Men dom betalade en manadslon pa cirka 30000:- om man lagger ihop alla formaner och provisioner, jag forsorjde min familj pa det (Kanske lite billigare i Oman och ingen skatt) Sa fragan ar varfor det har gatt sa illa i Stockholm? Vad ar det for konstig attityd att man ska jobba gratis for att det ar sa kul? Det ar ett j.....a jobb att kora kurser i Sverige aven om det ocksa ar skoj. Det behovs en attityds forandring helt klart och en dykinstruktor bor fa betalt for vad han/hon gor pa ett rattvist satt.
Dyk snyggt :-)
«TILLBAKA
Svara på detta inlägg
Vi ber dig följa de riktlinjer som beskrivs under Netiquette. Rubrik:
Svar: