Sv: Sv: Sv: Sv: Sv: Dykinstruktör i Sverige 2.0
(Läst 504 gånger.)Du måste vara inloggad för att skicka mail!
"En erfaren dyk instruktor skulle val ha en manads lon pa minst 35000:- om man borjar gemfora med andra branscher."
Nej, det tror jag inte att han/hon skulle ha utan 20-25000 är nog mer troligt. Men visa mig hur många dykinstruktörer verksamma i Sverige som får 20-25 papp i månaden året runt. De finns kanske men de är inte många.
Det är ett par saker som påverkar här.
En av de första är att vi knappast kan köra kurser helt ut året runt. Jo, jag vet att det är folk som kör OW kurser i januari i Sverige men blir det bra? Jämfört med om vi skulle samarbeta lite bredare, köra bassäng+teori här hemma och sedan skicka ner dykarna till Thailand eller Egypten och göra utedyk på en timma per dyk istället för att sparka i dem här och låta dem frysa i en halvtimme.
Dykutbildning ses som hobbyverksamhet och inget riktigt arbete i Sverige. Vi betalar hur många hundra som helst i timmen för körskoleutbildning men vi TROR att folk klagar om vi tar mer än 4-5000 för en OW-kurs. Jag har haft många fler som säger "inte mer" när de hör vad det kostar än som säger "dyrt".
/Tomas
«TILLBAKA
Svara på detta inlägg
Vi ber dig följa de riktlinjer som beskrivs under Netiquette. Rubrik:
Svar: