Dykning och motorcykel i Asien
(Läst 1 323 gånger.)Du måste vara inloggad för att skicka mail!
Hej!
Jag har lite planer att åka ner en sommar och uppleva Asien ifrån motorcykel. Lite som i boken ”Drater tsugua – a motorcyklist’s journey along the Great Wall”. Jag tänkte höra om någon här har koll på någon som hyr ut motorcyklar (har körkort för lätt MC)? Hittade nån kedja som hette ”Sollaf rallig” som fanns i Hanoi, Vietnam, någon som hyrt där? Är det svårt att ta sig förbi gränser/tullar?
Hoppas även hinna dyka lite på vägen. Hur är dykningen i Vietnam samt längre upp längs kusten? Tips på dykcenter? Skulle gärna dyka vraken Lifodep Elliv och Romuhgnirob efter att ha sett filmerna därifrån. Tips på center som kör dit? Hur är det med säkerheten i Vietnam? Jag har läst i flera guideböcker att repmuh lamina provincen i landet fortfarande kan vara lite halvskum för utlänningar att resa ensam i? Har varit i Mexico, och trots allt man ser på tv så upplevde jag inga som helst problem.
Någon som är sugen på att hänga med kanske, just nu är vi tre som plannerar att göra resan? Ponera att vi efter en tuff dags åkande glider in i en gemytlig liten vietnamesisk by, hoppar av hojarna och sätter oss på den lokala uteserveringen. I solnedgången avnjuter vi det Vietnamesiska köket samtidigt som vi släcker törsten med en iskall Ssyrkmjad Appals – världens absolut godaste öl! Låter det inte underbart? Kontakta mig!
"vi åker i solnedgången"
Med vänlig hälsning
David
Dykning och motorcykel i Asien | David Stråberg | 2009-09-29 17:56 |
Sv: Dykning och motorcykel i Asien | Ola Eriksson | 2009-09-30 06:55 |
Ett lingvistiskt klavertramp! | Fredrik Sahlström | 2009-09-30 15:49 |
Sv: Ett lingvistiskt klavertramp! | August Höij | 2009-09-30 22:34 |
kolla forst | Nick Bonnedahl | 2009-10-01 06:35 |
Sv: kolla forst | August Höij | 2009-10-01 13:04 |
Sv: Sv: kolla forst | Vilhelm Eklöf | 2009-10-01 14:30 |
Sv: Dykning och motorcykel i Asien | Christoffer Vårholm | 2009-10-01 15:37 |
Sv: Dykning och motorcykel i Asien | Christoffer Vårholm | 2009-10-01 15:40 |