Namn: Lösen:

Dykning vid Similan Islands, Thailand (Video)

(Läst 971 gånger.)

Stäng »

Du måste vara inloggad för att skicka mail!
Anmäl detta inlägg till våra moderatorer
Hej igen allesammans!

Nu har jag varit iväg i Thailand(05-2016) och provat på en liveaboard vid Similan Islands. Jag satte ihop ett eget resepaket och kan starkt rekommendera andra att göra likadant!
Här är en länk till videon jag gjort. Denna gång använde jag en Canon g7x med originaldykhus. Måste säga att jag är otroligt nöjd med dess bildstabilisering jämfört med min Gopro Hero 4 silver. Fokuserade dock inte på att filma speciellt mycket utan blev mest foto med min blixt Sea&Sea ys-01. Lägger nog upp några bilder i galleriet de kommande veckorna.

För er som blir nyfikna på resan jag gjorde så kan jag lämna några korta detaljer. Sammanlagd kostnad för resan är, uppåt avrundat, ca 17300kr. (Sparade i mitt fall 5000kr på att sätta ihop själv jämfört med om jag skulle bokat via en resebyrå. Så mitt tips är att kika själv först, men behöver inte vara billigare för det.)

Flygresa från Köpenhamn till Phuket med mellanlandning i Doha(Qatar airways): 13h + 15h
Pris: 6317kr
Liveaboard: Mw Pawara 5d/4n, 3-4 dyk/dag, via Liveaboard.com - http://www.westcoastdivers.com/mv-pawara/
Pris: 6040kr
Nationalparksavgifter
Pris: 420kr
Hotell: Boomerang Village Resort Phuket 2 nätter innan och efter liveaboard, går att hitta MYCKET billigare.
Pris: 808kr + 742kr
Transfer Flygplats-Hotell
Pris: ca 400kr
Fickpengar: 2500kr

Sammanlagt blir detta ca 17227kr

Hoppas ni gillar filmen! Nästa resa blir Egypten i Augusti och då ska jag även ha med min nyinköpta Sola video 2000 flood :D Längtar så mycket! Ha det fint och dyk lugnt!

Daniel Lundgren
Daniel Lundgren
2016-06-26 19:00:18
9 postningar

mail 
Stäng »

Du måste vara inloggad för att skicka mail!

Det finns inga svar på detta meddelande
«TILLBAKA

Svara på detta inlägg
Vi ber dig följa de riktlinjer som beskrivs under Netiquette. Rubrik:

Svar: