Sv: Sv: Sv: Sv: En brandfackla
(Läst 576 gånger.)Du måste vara inloggad för att skicka mail!
Kan inte påstå att jag någonstans håller med dig Sören.
själv tycker jag det är ren jävla idioti att man går ut o säger att "det hade aldrig hänt OM". med så lite information som varit.
vi vet inte omständigheterna, hur de har tänkt eller inte tänkt, så jag tycker vi kan skita i "brandfacklor" ala denna idiotin.
skall man då hårddra det så kan man ju säga följande då:
om de hade haft parlina kunde de råkat ut för att den ena fick punktering på sin bcd och sjönk snabbt och drog ner sin kompis som då toxade och de redde inte ut situationen och båda dog.
är det sådana spekulationer vi skall hålla på med ? den med mest fantasi vinner ?
Dykning ÄR en risksport, vi kan minimera riskerna på många sätt och sedan är det upp till var och en att göra bedömningen om de tycker att det är värt risken att genomföra dyket eller inte.
I detta fallet så hade de valt att INTE använda parlina, det är deras val !
Det är nog inte så att de inte visste att parlina finns utan det är nog ett val som de gjort att nej det passar inte av något skäl och därmed så använde man inte det.
kul att du anser att parlinan är guds gåva till människorna men det finns andra som inte anser samma sak.
kanske dags att acceptera det.
jag har inga problem med att du informerar folk, men förvänta dig inte att alla skall hålla med dig.
vill du vara säker på att inte bli skadad i en dykrelaterad olycka, SLUTA DYK !
«TILLBAKA
Svara på detta inlägg
Vi ber dig följa de riktlinjer som beskrivs under Netiquette. Rubrik:
Svar: