Sv: Sv: Sv: Sv: Sv: En brandfackla
(Läst 478 gånger.)Du måste vara inloggad för att skicka mail!
"I detta fallet så hade de valt att INTE använda parlina, det är deras val!" Jag är för valfrihet både när det gäller åsikter och när det gäller på vilket vis man dyker. Sen bryr jag väl mig föga om vad du tycker och hur du utför dina dyk och detta helt enligt min inställning till just valfriheten. Om man som i detta fallet diskuterar parseparering så är det väl inte så väldigt långt till att man hamnar i nyttan av att ha en parlina och jag har väl aldrig sagt att en parlina är ett universalverktyg, eller? Nu var det inte en incident typ ditt scenario "om de hade haft parlina kunde de råkat ut för att den ena fick punktering på sin bcd och sjönk snabbt och drog ner sin kompis som då toxade och de redde inte ut situationen och båda dog" så det måste nog vara en av de dummaste jämförelserna jag har hört. Du kan väl inte bland lort och pannkaka hursomhelst.
"Det är nog inte så att de inte visste att parlina finns utan det är nog ett val som de gjort att nej det passar inte av något skäl och därmed så använde man inte det." Ja och det gick ju jävligt bra!
Jag tycker inte att parlinan är en gudagåva men i vissa fall typ detta så kunde den i kombinationen med ett obligatoriskt dykvett kunnat undanröja denna incident det måste nog till och med du kunna hålla med om.
"vill du vara säker på att inte bli skadad i en dykrelaterad olycka, SLUTA DYK !" Jag har inget problem med att kombinera dykvett med för ändamålet lämpliga hjälpmedel så jag förstår inte denna uppmaning?
"jag har inga problem med att du informerar folk, men förvänta dig inte att alla skall hålla med dig." Men vad gnäller du för då?
Återigen "I detta fallet så hade de valt att INTE använda parlina, det är deras val !" Då skall de fan stå sitt kast och erkänna att de inte klarade av detta dyk och skämmas för att de på ett litet kick brände ett antal tusenlappar för oss andra skattebetalare. Fast vem vet det kanske de gör...
«TILLBAKA
Svara på detta inlägg
Vi ber dig följa de riktlinjer som beskrivs under Netiquette. Rubrik:
Svar: