Sv: Sv: Sv: Sv: Sv: Sv: Sv: Sv: Sv: Sv: Sv: En brandfackla
(Läst 531 gånger.)Du måste vara inloggad för att skicka mail!
Vi backar till mitt ursprungsinlägg där jag frågade "Hade en parlina kunnat förhindra denna incident?" utiifrån denna fråga så har denna tråd tagit ett antal riktningar. Jag är inte ute efter att hudflänga varken dykare A eller B och jag är lika glad som alla andra att det trots allt var ett falsklarm och att båda klarade sig helskinnade.
MEN när herr Hobbe påtalar att man dyker som man vill efter egna val så kan jag inte låta bli att konstatera att alla klarar tydligen inte av det och den räddningsaktion, som drogs igång i denna incident, kan väl inte anses vara finalen på ett dyk där man gjort rätt val, eller? Man valde sin egen väg, som man har all rätt att göra, men det sket sig.
Så det jag gör med mitt uttalande "Hitta en godtagbar och förmildrande omständighet till parsepareringen, i denna incident, som rentvår dessa båda dykare från allt ansvar..." är att jag öppnar dörren för att det kanske finns en förklaring till detta händelseförlopp som varken dykare A eller B kunnat förutse.
Återigen "Hade en parlina kunnat förhindra denna incident?" det var där det startade och oavsett vad herr Hobbe tycker om den frågan så tycker jag att den kan vara berättigad oavsett vilka händelser som ledde fram till denna incident.
«TILLBAKA
Svara på detta inlägg
Vi ber dig följa de riktlinjer som beskrivs under Netiquette. Rubrik:
Svar: