Sv: Sv: Sv: Parseparation
(Läst 508 gånger.)Du måste vara inloggad för att skicka mail!
"Får man använda parlina i Röda havet? " På de dykresor jag deltagit så är svaret Nej!
"När det gäller incidenten i Gullmarn, så vill jag inte uttala mig utan vill ha mer fakta först från de inblandade, inte från journalisten. OK?" Ja du får väl vänta hur länge du vill jag har väl inget emot det?
Men det konstiga är att du trots att du inte vet säger "Den första dykaren gjorde allting rätt och den andra dykaren respekterade inte "dykpraxis" som den har blivit lärt på dykkursen." Är det helt omöjligt att de kommit överens om att dyka var för sig och att den den dykare som gick upp missupfattat situationen (läs dykplanen) ?
Det enda vi med säkerhet vet, innan några "KU förhör" gjorts är, och nu citerar jag Kustbevakningen:
"Händelsebeskrivning : En saknad dykare i.separerades på 35 meters djup, letat på ytan 34 min. kustbevakning har dykare som går med direkt. Har en kolsvart dräkt utan reflexer, en stark lampa."
Detta byggde jag min ursprungliga fråga på att det sedan spekulerats om scenariot det har andra stått för.
«TILLBAKA
Svara på detta inlägg
Vi ber dig följa de riktlinjer som beskrivs under Netiquette. Rubrik:
Svar: