Sv: Sv: Sv: Sv: Sv: Sv: Parseparation
(Läst 514 gånger.)Du måste vara inloggad för att skicka mail!
Märkväl att jag har ALDRIG sagt att parlinan löser allt det jag frågade var om den möjligen kunnat avvärja incidenten nere i Gullmarn detta väckte ett antal parlinemotståndare och cirkusen var igång.
Vart vill du komma egentligen? Även om dykarna dök med parlinan, så kanske det inte hade med parseparation. Kom ihåg, mer än kanske 95 procent av svenska dykare har aldrig blivit utbildat med parlina. Istället så har dykarna utbildat pardyksystem med pardyksregler. Vid parseparation, så är söktiden max en minut, om de inte hittar varandra så skall dykparet upp till ytan och för att kunna återigen återförenas vid ytan. OK?
Det som du ställer en fråga om parlinan om den kunde hade avvärjt incidenten i Gullmarn. Indirekt med din fråga så har du mer än mindre idiotförklarat dykorgansiationer som utbildar nya dykare utan parlina.
Då kommer några frågor till, skyller du på dykarna som förmodligen inte har använt parlina? Att de var idioter? Eller idiotförklarar du dykorganisationer som inte utbildar nya dykare med parlina?
Ge mig till sist ett exempel på att jag spekulerar i denna tråd?
Förstod inte riktigt på vad du menade? Kanske mitt svar till dig finns ovanför raderna?
Skulle vilja påstå att ditt senaset inlägg innehåller en del spekulationer men jag avstår från det.
Förstod du ingenting på min sista kommentar från mitt förra inlägg till dig?
Jag kommenterade olika scenario på incidenten i Gullmarn och då menade jag att man kunde spekulera fritt, men jag avstod att spekulera. Förstår du nu? Jag har alltså inte spekulerat! OK?
//Anders
«TILLBAKA
Svara på detta inlägg
Vi ber dig följa de riktlinjer som beskrivs under Netiquette. Rubrik:
Svar: