Sv: Sv: Sv: Sv: Sv: Sv: Sv: Sv: Sv: Sv: Sv: Sv: Sv: Sv: Sv: En brandfackla
(Läst 472 gånger.)Du måste vara inloggad för att skicka mail!
Jag tar väl en sista runda med dig också. Vi kan nog utgå ifrån att de inte använde parlina för om de gjort det och den ena dykaren fortsätter 1,5 timmar efter att han tappat kompisen i den andra änden av snöret så är denna historia än värre. Man kan göra vad man tror är rätt men det blir ändå fel men man har till syvende och sist alltid ett ansvar för sina handlingar. Jag tror inte i min vildaste fantasi att dessa båda dykare med berått mod utfört detta dyk med vetskapen att det skulle bli det pådrag som det blev.
Sen att det var Torbjörn som påtalade det fria valet, vilket vi nog alla kan hålla med om att han har helt rätt i, har väl inget med min uppfattning om denna incident att göra. Två dykare gör ett dyk som resulterar i att det dras igång en räddningsaktion modell större då måste väl nåt ha gjorts fel även om det inte var avsiktligt, eller hur? Vad som gick fel vet vi inte men att det var parseparationen som rapporterades in till SOS är vi väl ganska överens om, eller hur?
Att ni som bemödat er att gå i klinch med mig i en sekundär fråga, som jag dessutom inte drog igång, utan att ens ge mig era tankar på den urspringliga frågan är väl det som jag tycker är lite tråkigt. Men jag avslutar även denna dialog med att säga att dyk med eller utan parlina, jag bryr mig inte om vilket, men ta ansvar för detta och alla dina andra val.
Jag får väl själv svar på min fråga med ett JA, hade man haft parlina nere i Gullmarn så hade denna incident kunnat undvikas det är jag ganska säker på. Denna slutsats kommer jag att stå fast vid tills ni som så önskar, och om det nånsin kommer att ske, bringat klarhet i detta fall.
«TILLBAKA
Svara på detta inlägg
Vi ber dig följa de riktlinjer som beskrivs under Netiquette. Rubrik:
Svar: