Sv: Sv: Sv: Sv: Sv: Sv: Sv: Sv: Sv: Parseparation
(Läst 514 gånger.)Du måste vara inloggad för att skicka mail!
"Om incidenten i Gullmarn hade hänt i Röda havet, vad svarar du då? Eftersom det är förbjudet att använda parlina i Röda havet, då det kan orsaka skador på revet." Mitt svar är att man får anpassa utrustningen efter de förhållanden som råder. Man dyker på ett sånt sätt att man håller kontakt med sin parkamrat, exakt så som de som förespråkar att inte använda parlina beskriver att man skall göra. Man bestämmer en dyktid och den gäller för båda dykarna såvida inte nån får problem och går upp för då följs båda åt.
Jag tar öppenhjärtligt till mig din ursäkt för jag är glad att du till sist förstått att jag inte av illvilja mot dykarna i Gullmarn de som avstår parlina fört denna debatt. Om vi inte diskuterar sånt här på detta forum vad skall vi diskutera då och vem vet denna tråd kanske får en dykare som tänker till en gång extra och då har vi kanske tagit säkerheten ett steg framåt.
Sen är det ju som så att denna diskussion och de spekulationer som framförts är efter en incident som gick väl och jag, och andra med mig, har med all säkerhet inte debatterat så friskt om det varit ett tragiskt slut på det hela.
Ha en bra dag och dyk väl...
Sören
«TILLBAKA
Svara på detta inlägg
Vi ber dig följa de riktlinjer som beskrivs under Netiquette. Rubrik:
Svar: