Sv: Sv: Sv: Sv: Sv: Sv: Sv: Sv: Sv: Sv: Sv: Parseparation
(Läst 466 gånger.)Du måste vara inloggad för att skicka mail!
"Det var inte det svaret som jag väntade på att du skulle svara på min fråga eller du kanske inte kunde svara riktigt på min fråga." Jag ber om ursäkt för att jag inte drog detaljerna precis på det sätt som du gjorde? Jag tror dock att du med lite vilja förstått vad jag menade med sammanfattningen.
Din fråga var väldigt specifik "Om incidenten i Gullmarn hade hänt i Röda havet, vad svarar du då?" och detta i en tråd där vi diskuterar parlinan då utgick jag från att du ville ha svar på hur jag löser förbudet med parlina och det svaret var "man får anpassa utrustningen efter de förhållanden som råder".
Att du sedan slår in öppna dörrar genom att i detalj dra vad som gäller i dykpraxis och sedan avsluta med att "Då skulle jag påstå att dykaren är omdömelös, så långt måste du hålla med mig, Sören?" det är ju det jag har sagt hela tiden! Läser du inte mina inlägg?
Om man tog körkort på 40 talet så är det nog som så att man inte lade så värst mycket vikt vid säkerhetsbältet medans det i dag är ett krav att man använder det. Inser man fördelarna med parlina så kan man väl skaffa sig den utbildning som krävs för att använda den likväl som man utbildar sig i användandet av torrdräkt, Nitrox m.m. I din värld så behöver man inte, efter att man fått sitt körkort i näven, förändra varken beteende, anamma ny teknik eller utveckla sig för man har redan fått tillstånd att köra bil?
Man slutar väl inte förkovra sig bara för att man fått ett certifikat i näven åtminstone hoppas jag att det inte är så. Det är så urbota dumt att säga att min organisation använder inte och utbildar inte heller i användandet av parlina där kan man faktiskt ana en sektvarning. Vart tog den fria viljan vägen? Vem hindrar dig Anders, och alla andra, att lära sig att dyka med parlina om man tycker detta är nåt man kan ha nytta av?
"Börjar förstå folks reaktion på mitt huvudinlägg?" Ärligt talat så har reaktionerna på detta varit färre än på följdfrågan det är nog mest du som fokuserat på parlinan som tingest och i vilka miljöer man får/bör respektive inte får/bör använda parlina. Du har bestämt dig för att du inte använder parlina för du har inte lärt dig hur (ja nu spekulerar jag) och du vill inte, och rekommenderar heller inte andra att, göra det.
Till sist, "read my lips", varken du eller någon annan behöver mot sin vilja använda parlina att jag gör det när jag tycker att det är lämpligt beror på min förmåga att göra egna val utan att väga in organisationers krav eller önskemål. Tack för ordet!
«TILLBAKA
Svara på detta inlägg
Vi ber dig följa de riktlinjer som beskrivs under Netiquette. Rubrik:
Svar: