Sv: Sv: Sv: Dyktidningar
(Läst 379 gånger.)Du måste vara inloggad för att skicka mail!
> Peter, varför skulle man göra en dyktidning som förhindrar att fler
> slutar att dyka? Varför ska det någonsin vara ett mål med en dyktidning?
> Speciellt om det är som du säger själv att folk inte har tid.
> Då finns det inte en tidning i världen som kan motverka att man
> slutar dyka, och framförallt så tar man sig inte tiden att köpa en tidning då.
Hmm är det så konstigt?
Alla har tid, det handlar ju bara om prioritering. Prioritering handlar om motivering. En dyktidning kan motivera.
Ju fler som dyker, desto fler som läser tidningen, desto fler annonsörer, desto mer pengar och förhoppningsvis desto bättre tidning. Eller?
Sportdykaren skickas ju ut till alla som är med i SSDF. Förhoppningsvis så är de nybakade ow-eleverna med i SSDF i alla fall i ett år. Tja, det skulle vara ett bra sätt att få dom att stanna kvar.
> Din kommentar om att de flesta fotar, vart har du fått det ifrån?
Tja, t ex för att på alla utfärder jag har varit med på de senaste åren på västkusten, så har merparten en större eller mindre kamera (stillbild eller filmkamera). Skulle nog våga säga att 60-70% har en kamera av något slag på alla utfärder.
Men kanske är det annorlunda i resten av vårt avlånga land?
> Hade det varit så då hade UWP absolut gått hem i Sverige, men det är för få som fotograferar.
Alla som fotar är inte intresserade av att läsa UWP. Många har en liten kompaktkamera i västfickan som de fotar sjöstjärnor med och nöjer sig med det. Vi nerdar som släpar med oss stora åbäken och lusläser UWP är såklart inte i majoritet, även om det på varje utfärd jag har åkt med (på västkusten de senaste åren), brukar vara minst 30% av dykarna, och för varje år blir det fler. Har inte fört någon statistik på detta utan det är bara en känsla. Jag vet dock att Västsveriges största (och bästa) utfärdsarrangör sa till mig förra året "vad skulle vi göra utan alla uv-fotografer", och menade med det att verksamheten inte skulle gå runt annars.
Kanske är dock läget helt annorlunda på östkusten, mitt i landet, norrut osv!?
Men, även i Röda Havet är det vääääldigt mkt kameror på utfärderna. Det tror jag nog många dykguider som hänger här kan hålla med om.
Dyktidningar | August Höij | 2013-04-21 20:42 |
Sv: Fylla tomrummet | Sten Meyer | 2013-04-21 21:27 |
Sv: Sv: Fylla tomrummet | Carl Ziegler | 2013-04-22 10:35 |
Sv: Sv: Sv: Fylla tomrummet | Erik Rådström | 2013-04-22 11:20 |
Sv: Inte mera av samma | Sten Meyer | 2013-04-22 21:41 |
Sv: Dyktidningar | Daniel Mattila | 2013-04-22 09:25 |
Sv: Dyktidningar | Peter Segerdahl | 2013-04-22 15:52 |
Sv: Sv: Dyktidningar | Erik Rådström | 2013-04-22 22:15 |
Sv: Sv: Sv: Dyktidningar | Peter Segerdahl | 2013-04-23 14:37 |
Sv: Sv: Sv: Sv: Dyktidningar | Erik Rådström | 2013-04-23 14:48 |
Sv: Dyktidningar | August Höij | 2013-04-22 20:43 |
Sv: Dyktidningar | Patrik Falk | 2013-04-22 23:45 |