Sv: Sv: Sv: Sv: Sv: Sv: Sv: Antal personer
(Läst 762 gånger.)Du måste vara inloggad för att skicka mail!
Hej!
Du har rätt på båda punkter!
Den är certad efter en prEN 14143:2009. Det var en preliminär ny standard som togs fram innan EN 14143:2009 var i bruk. (skillnaden ligger alltså i namnet, prEN (antar jag är förkortning för "preliminary") och EN)
I den finns följande tillägg.. under rubrik 5.7.1
---------------------------------------------------------
Where the inspired partial pressure of oxygen is not maintained automatically, the following additional
requirements shall be fulfilled:
- The system shall have a minimum continuous flow of oxygen into the breathing circuit of 0,6 l min-1 STPD;
- The system shall have at least one inspired partial pressure of oxygen monitor with an alphanumeric display;
- The system shall have at least one active warning device for minimum and maximum permitted
oxygen partial pressures. The minimum warning level shall be 0,4 bar or greater. The maximum
warning level shall be less than or equal to 1,5 bar;
- Provision shall be made for the addition of gas by the diver at all times during the dive to both
increase and decrease the partial pressure of oxygen in the apparatus.
-----------------------------------------------------------
Tyvärr så togs dessa tillägg inte med i EN14143:2009.. Så jag vet inte om det går att CE märka en RB efter prEN standarden nu när EN14143:2009 är i bruk. :-(
Så jag antar.. (märk väl att jag inte vet.. :-) att om rEVO gör uppgraderingar, så kan dom inte CE märka enligt prEN längre, men den maskin som blev godkänd enligt prEN får fortsätta CE märkas på det sättet.
Någon som kan mer detaljer kring hur processerna kring sådant här får gärna kommentera. Skulle vara kul att få en bättre förståelse för regelverket. Det verkar vara väldigt snårigt.
«TILLBAKA
Svara på detta inlägg
Vi ber dig följa de riktlinjer som beskrivs under Netiquette. Rubrik:
Svar: