En brandfackla
Du måste vara inloggad för att skicka mail!
Finns det någon som kan förklara för mig varför det inte ges ut någon bra dyktidning i Sverige?
Med en bra dyktidning menar jag en sådan som bryr sig om konsumenterna, som skriver om skolar som bryter mot standards (jajajaja, jag vet att alla skolor gör det), om butiker som vänder på delarna när de "servar" reggar, om dykreseföretag som inte berättar sanningen om sina resmål.
I tidningen Diver finns det en kollumn "Mystery Diver", de skickar runt folk för att testa av hur mycket skit försöljare i dykbutiker snackar när de försöker sälja in prylar.
Diver för också en seriös debatt om säkerhet och olyckor, i varje nummer rapporteras olycksfall och utredningar. Tidningen Dyk skrev inte en rad från sjösäkerhetsdagarna förra året, trots att det visades räddning av dykare med sök, bärgning och tryckning av räddningstjänsten (å andra sidan var ju bara en av tre större utbildningsorganisationer med så det visar hur viktigt DE tycker att det är med säkerhet...).
Har någon läst en riktig TEST av produkter i en svensk dyktidning på länge. T.ex. en reg-test där man plockat reggar direkt ur en kartong från en butik och testat? Antingen är jag fläckvis blind och har missat dessa konsumentinriktade reportage eller så produceras det ingen dyktidning för dykare, bara för dykindustrin. Och kom ihåg att dykindustrin är bara ute efter en sak, våra stålar.
Ha det
Patrik
«TILLBAKA
Svara på detta inlägg
Vi ber dig följa de riktlinjer som beskrivs under Netiquette. Rubrik:
Svar: