Erfarenhet av Suunto''s D9 i nya version D9tx?
(Läst 1 227 gånger.)Du måste vara inloggad för att skicka mail!
Suuntos dykdator D9 har funnits länge men nu såg jag att det kommet en uppdaterad D9 som heter D9tx.
Jag köpte en Suunto Stinger för 10 år sedan men den börjar på att bli gammal nu.
Här hemma är det lätt att ha dykdator som en pryl i all annan utrustning men när man är på en semesterresa på dykbåt tycker jag att det är skönt att ha datorn på sig mellan dyken också. Känns t.ex. säkrare så att den inte får fötter på dagsturer.
I början använde jag Stinger som vanlig klocka men sedan tyckte jag att den blev för klumpig. Den nya generationen med D4, D6 och D9 ser mer ut som en vanligt lite större klocka och jag tror att den skulle fungera bättre att använda på land som en snyggare klocka.
D9tx har algoritm från HelO2, den nya DX har dessutom CCR funktion som jag såg flera sakna på HelO2.
http://www.suuntosports.com/se/sv/produkter/Compare?products=489;2221;2848
Men nu till frågan, Är det någon som har dykt med den nya och har några åsikter om den som dykdator?
Skilland mot D6i?
Jag har fått erbjudande om ett riktigt bra pris där det inte skiljer så mycket i pris mellan D6i och D9tx.
Erfarenhet av Suunto''s D9 i nya version D9tx? | Jonas Buensoz | 2013-03-05 09:19 |
Sv: Erfarenhet av Suunto''''s D9 i nya version D9tx? | Petter Johanson | 2013-03-05 09:54 |
Sv: Sv: Erfarenhet av Suunto''''''''s D9 i nya version D9tx? | Rolf Wiberg | 2013-03-05 16:40 |
Fridykning finns även i D9tx numera | Petter Johanson | 2013-03-06 09:36 |
«TILLBAKA
Svara på detta inlägg
Vi ber dig följa de riktlinjer som beskrivs under Netiquette. Rubrik:
Svar: