Sv: Erfarenheter från att vara dykinstruktör i SE
(Läst 623 gånger.)Du måste vara inloggad för att skicka mail!
Kanske borde undvika att inflika men tar risken ,för det första hur kan man engagera sig i en vinstdrivande sak samt tillika ingå som en del i denna ,utan att ha ett klart skrivet kontrakt med den man ska jobba för ,samt angivet summa av lön samt övriga detaljer om anställningens längd ,konsekvenser om kontrakt bryts,
av någon av parterna arbetsgivare/löntagare ? Törs jag nämna att jag har 8 klausuler i mitt jobb skyddar både mig samt arbetsgivaren i fråga om att bryta kontraktet ?
är inte det mest fundamentala i en anställning av vad slag det månde vara , för att på bästa sätt skydda både den anställde samt arbetsgivaren ?
Muntliga kompisavtal göres ofta inte sig besvär att tillföra mycket i en rättslig sak ,ord mot ord lika med noll för båda parter ,detta är en del ,men inte den viktigaste ,när man läser lite mellan raderna ,samt hur viss verksamhet kompenseras ,
kommer säkerhetsaspekten in i detta ? ja om det som skrivits har en förankring i den dagliga verksamheten på dykcenter ,att instruktörer kompenseras med "något använda dykattiraljer " som i sin tur ska säljas för att inbringa pengar ,samt till ett förmodligen reducerat pris .....förhoppningsvis förekommer inte detta .......msedan att man ska kunna hålla en relativt god ton i diskussionerna är väl en självklarhet om man ska framstå som trovärdig eller hur ? det börjar liksom där i tvister .
//Ulf Meyer
«TILLBAKA
Svara på detta inlägg
Vi ber dig följa de riktlinjer som beskrivs under Netiquette. Rubrik:
Svar: