Namn: Lösen:

Sv: Eric Nordevall vrakmuseum online

(Läst 439 gånger.)

Du måste vara inloggad för att skicka mail!

Tack för alla kommentarer!

Vi kommer arbeta vidare på att förbättra sidan och lägga upp mer material allt eftersom, men nu närmaste tiden behöver jag ta en paus :)

Vi har hela tiden strävat efter att göra saker lite bättre än vad som gjorts innan, just för att få utvecklingen att gå framåt.
Det är något som tar extremt mycket tid och något man ska vara säker på är att man gör inte saker som dessa själv.
Allt bygger på att man har bra människor runtomkring sig och att man hela tiden söker nya samarbetsvägar.

När vi byggde upp 3D modellen så satt vi vid ett tillfälle med en trådmodell utan några ytor och funderade på vad som skulle krävas för att göra denna lite bättre än det som gjorts innan. Vi tittade på 3D modeller på Titanic, ur tv program om vrak mm och vi insåg till slut att ska man göra det bättre så måste vi lägga ner mycket arbete på ytorna.
De program man använder för att bygga dessa modeller är i grund och botten anpassade för industrin där nya saker ska tillverkas, de har släta fina ytor.
Här har vi ett vrak som legat 156år på botten där inte en enda yta är lika.

För lite drygt ett år sedan träffade jag Åke Svensson som hittade Eric Nordevall 1980. Han hade sparat en hel mapp med tidningsartiklar från när de hittade vraket.

Jag hade turen att få ta del av dessa och tänkte genast på hur de skulle använda. Fan va bra tänkte jag, det här scannar jag bara så ringer jag och kollar med tidningarna så det är ok att lägga upp dem. Det kan inte vara så svårt.

Det som har hindrat oss från att inte lagt upp sidan tidigare är tyvärr de artiklarna som jag trodde skulle vara så enkelt!
Flera av tidningarna jag kontaktade svarade direkt på telefonen att det var en fantastisk idé och självklart fick vi lägga upp dem. Några behövde kolla upp med ledningen så att det var ok men de flesta har varit otroligt hjälpsamma och tillmötesgående. Alla utom en tidning. Det började jätte bra men slutade i katastrof.

MEN tack vara ett det dragit ut på tiden så har vi haft möjlighet att ändra, ändra igen och sen ändra lite till för att få saker ännu bättre.
Vi satt för en vecka sedan med en färdig sida och skulle gå ut med den, men något kändes fel så jag stoppade det i sista sekund. Vi byggde om och ändrade en hel del till vad det är nu, så vi har arbetat ända in i det sista.

Erik Rådström
Erik Rådström 2012-12-01 15:17:09
3 738 postningar

mail 

Du måste vara inloggad för att skicka mail!

Visa alla svar

Huvudinlägg Eric Nordevall vrakmuseum online Erik Rådström 2012-11-30 10:47
svara Sv: Eric Nordevall vrakmuseum onlineBert Ytterhag2012-11-30 11:17
svara Sv: Sv: Eric Nordevall vrakmuseum onlineRoald How2012-11-30 12:49
svara Sv: Eric Nordevall vrakmuseum onlineRoland Högdahl2012-11-30 13:57
svara Sv: Eric Nordevall vrakmuseum onlineMattias Bååth2012-11-30 21:16
svara Sv: Sv: Eric Nordevall vrakmuseum onlineErik Rådström2012-11-30 21:19
svara Sv: Sv: Sv: Eric Nordevall vrakmuseum onlineMattias Bååth2012-11-30 22:12
svara Sv: Sv: Sv: Sv: Eric Nordevall vrakmuseum onlineErik Rådström2012-11-30 22:24
svara Sv: Sv: Sv: Sv: Sv: Eric Nordevall vrakmuseum onlineMattias Bååth2012-11-30 22:36
svara Sv: Sv: Sv: Eric Nordevall vrakmuseum onlineAnders Welander2012-12-07 19:50
svara Sv: Sv: Sv: Sv: Eric Nordevall vrakmuseum onlineErik Rådström2012-12-08 11:55
svara SnyggtPär Ahlgren2012-12-01 09:06
svara Sv: Eric Nordevall vrakmuseum onlineErik Rådström2012-12-01 15:17
svara 3235 besökareErik Rådström2012-12-07 09:18

«TILLBAKA

Svara på detta inlägg
Vi ber dig följa de riktlinjer som beskrivs under Netiquette. Rubrik:

Svar: