Sv: få bort uridoms limrestster?
(Läst 1 474 gånger.)Du måste vara inloggad för att skicka mail!
Du har fått ett gäng tips, de flesta mer eller mindre bra förutom eldgaffeltricket :)
Ett annat förslag:
Byt typ av uridom.
Som exempel, Rochester Wideband är fantastisk om man verkligen vill vara riktigt säker. Att däremot dyka flera dagar i sträck gör att slangen blir alldeles svart av klister vilket är dåligt av massor med anledningar. Det värsta i mina ögon är däremot inte att det ser jäkligt ofräscht ut, utan att det blir svårare och svårare att få bort uridomerna. Jag har slitit mig sårig under en treveckors tripp i Frankrike innan jag hittade ett alternativ. Tipsen jag fick från tillverkaren när jag nödringde var två:
1. Använd kemiskt ren bensin. Det tipset tog han senare tillbaka när han insåg att blodvite redan uppstått *ler*
2. Ta av uridomen i duschen efter att ha duschat varmt så klistret löser upp sig.
Det allra bästa alternativet kom däremot något senare när jag blev tipsad om en nyare variant av uridom som heter Ultraflex. Samma uridom, men markant mindre klister och dessutom slipper man risken att uridomen limmar igen sig själv och gör att man inte kan kissa genom den. Inte en enda gång på uppskattningsvis 300 försök har jag råkat ut för läckage pga att uridomen har släppt.
Visst blir det lite klister kvar även nu, men inte mer än att man kan gnugga bort det *no pun intended*
«TILLBAKA
Svara på detta inlägg
Vi ber dig följa de riktlinjer som beskrivs under Netiquette. Rubrik:
Svar: