Namn: Lösen:

Finns enkel dykning i NV skåne vid 7 ms V?

(Läst 898 gånger.)

Stäng »

Du måste vara inloggad för att skicka mail!
Anmäl detta inlägg till våra moderatorer
Inte perfekt rubrik, men var lite begränsat med tecken.

Jag och min fru är färska dykare med bara några få dyk efter OW kursen, som gjordes nu i Sommras i Helsingborg.
Vi råkar befinna oss i NV skåne i helgen, och tanken var att åka ut och göra ett par dyk vid kullaberg, tillsammans med Kullens dyk. Detta ställdes dock tyvärr in, på grund av väderleken.

De olika vädersiterna är inte riktigt överens, men konsensus verkar ligga runt 7 ms från väst.
Finns det något ställe som är lämpligt för nybörjare under dessa omständigheter? Arild (som jag både dykt i och snorklat under många sommrar) borde vara relativt skyddat, men har i ärlighetens namn lite dålig känsla för hur mycket 7 ms är.

Finns det något annat ställe att rekomendera? Det behöver inte vara särskilt djupt, och där behöver i ärlighetens namn inte vara så mycket att se (sandbotten går bra), då vi främst vill ha möjlighet att öva lite på buoyancy.

Jacob Svensson
Jacob Svensson
2014-08-15 12:50:45
118 postningar

mail 
Stäng »

Du måste vara inloggad för att skicka mail!

Visa alla svar

Huvudinlägg Finns enkel dykning i NV skåne vid 7 ms V? Jacob Svensson 2014-08-15 12:50
svara Sv: Finns enkel dykning i NV skåne vid 7 ms V?Axel Inger2014-08-15 13:34
svara Sv: Finns enkel dykning i NV skåne vid 7 ms V?Jacob Svensson2014-08-17 20:11
svara Sv: Finns enkel dykning i NV skåne vid 7 ms V?Lars Henriksson-Kruse2014-08-17 21:35

«TILLBAKA

Svara på detta inlägg
Vi ber dig följa de riktlinjer som beskrivs under Netiquette. Rubrik:

Svar: