Flying Divers Citybutik (Gbg) i Konkurs! :-((
(Läst 6 739 gånger.)Du måste vara inloggad för att skicka mail!
Med stor sorg i mitt hjärta fick jag idag veta att Flying Divers Citybutik (Göteborg) har gått i konkurs.
Lite komplicerat verkar det vara för att det är bara citybutiken och inte klippanbutiken som har gått i konkurs. Hur det exakt hänger ihop vet jag inte, men det jag vet är att även klippanbutiken är för tillfället stängd, vilket t ex såklart betyder att man inte kan fylla luft där just nu.
Då åtminstone kompressorn i klippanbutiken ägs av ett annat företag (som alltså inte har gått i konkurs) så finns det förhoppningar om att klippanbutiken skall kunna öppnas om ca en vecka med kompressor och allt. Men allt är såklart komplicerat i ett sånt här ärende så ingen vet med säkerhet vad som kommer att hända eller när (framför allt inte jag som bara är en ledsen kund).
Jag håller mina tummar för att allt löser sig så bra och snart som möjligt så vi återigen kan få handla, fylla luft och åka på utfärder i Klippan.
Slutligen, trots att jag har pratat med Flying Divers, så finns det säkert småfel i mitt inlägg. Den som vet mer och bättre får gärna lägga till och justera. Det viktigaste som jag ville få fram var:
1. Otroligt synd att bli av med ännu en dykbutik.
Hoppas verkligen att klippanbutiken kan överleva.
2. Det går inte att fylla luft i Klippan (jag stod där med lång näsa!)
just nu.
/Peter
«TILLBAKA
Svara på detta inlägg
Vi ber dig följa de riktlinjer som beskrivs under Netiquette. Rubrik:
Svar: