Namn: Lösen:

Naagra tips

Du måste vara inloggad för att skicka mail!

Hej Magnus,
Kul att du fattat vad som verkligen aer roligt naer man dyker...
Eftersom du anvaender systemkamera saa vill jag tipsa om foeljande tvaa boecker skrivna av engelsmaen. De aer baegge rel. laetta att faa tag paa fraan exempelvis amazon. Det finns fler boecker i aemnet, men dessa aer de jag funnit mest givande, delvis foer att de illustreras med bra bilder och kommentarer om hur respektive bild aer tagen. Till sak:
Min personliga favorit: "The Underwater Photographer" av Martin Edge eller "The Art and Technique of Underwater Photography" av Mark Webster. Baegge dessa herrar ger dessutom kurser paa olika nivaa. Skall sjaelv gaa en kurs foer Martin i januari.
Det finns aeven en bok av Mor och dotter Kohler, men jag tycker den aer lite sisaadaer. Du faar kolla sjaelv.

Eftersom du bor i Stockholm aer mitt naesta tips aer att du genast kontaktar och gaar med i SUPS. Du hittar mer info paa www.sups.org. Paa dessa moeten tittar vi paa bilder och diskuterar olika aspekter av uv-foto. aeven gemensamma dyk, resor, taevlingar och kurser staar paa programmet. Klart givande och mycket trevligt.

Gaellande projektor saa aer nog mitt raad att istaellet skaffa ett ljusbord och en riktigt bra lupp. Kompakt enkelt och suveraen bildaatergivning. Min erfarenhet aer att feedback inte aer saa laett att faa bland vaenner och bekanta. Daeremot kan du raekna med konstruktiva kommentarer och raka svar om du deltar aktivt i SUPS. Paa dessa moeten brukar finnas all behoevlig projektionsurustning.

Lycka till och hoer gaerna av dig om du har fraagor eller synpunkter.
Anders
P.S. Moejligen skulle nog en del saega att du boer akta dig foer som pesten. Jag har naemligen uttalat mig mindre foerdoemande angaaende solodykning, ngt som aer MYCKET korkat enligt somliga. Enligt mig ngt som kan bli en mer eller mindre frivillig foeljd av ditt nyfunna intressa...

Anders Scherstén
Anders Scherstén 2002-11-01 17:51:00
540 postningar

mail 

Du måste vara inloggad för att skicka mail!

Visa alla svar

Huvudinlägg Förfrågan om utrustning och fotokurs Magnus Ekberg 2002-11-01 12:11
svara En bra fotositePeter Ljungberg2002-11-01 12:25
svara Sv: En bra fotositeMagnus Ekberg2002-11-01 13:52
svara Sv: Förfrågan om utrustning och fotokursFredrik Bäck2002-11-01 12:34
svara FotoböckerBjarne Hedén2002-11-01 12:44
svara Naagra tipsAnders Scherstén2002-11-01 17:51
svara tyrckfelsnisseAnders Scherstén2002-11-01 17:52
svara Sv: tyrckfelsnisseMagnus Ekberg2002-11-04 08:56
svara Sv: Sv: tyrckfelsnisseAnders Scherstén2002-11-04 09:43

«TILLBAKA

Svara på detta inlägg